Skoda Auto показала високі показники продажів за перше півріччя
Чеська компанія Skoda Auto досягла стабільних продажів і фінансових результатів за перші пів року, продемонструвавши свою стійкість і гнучкість у складних ринкових умовах. Ключові фінансові показники підкреслюють міцну позицію бренду: дохід від продажів у розмірі 13,652 мільярда євро залишається на рівні першого півріччя 2023 року (-0,7%); операційний прибуток зріс до 1,149 млрд євро (2023: +26,1%); рентабельність продажів зросла до 8,4% (6,6%); чистий грошовий потік склав 1,408 млрд євро (+135,8%).
Позитивна динаміка операційного прибутку значною мірою пояснюється кращим асортиментом проданих автомобілів та послідовним впровадженням програми Next Level Efficiency+. Збільшення грошового потоку відбувається завдяки більшому операційному прибутку та покращенню оборотного капіталу. З січня по червень автовиробник поставив 448 600 автомобілів, що на 3,8% більше, ніж за той же період минулого року. Octavia знову стала бестселером бренду, її постачання зросли на 24,1%, а електричний Enyaq залишається одним із найбільш продаваних BEV на ключових ринках, таких як Німеччина. За останні місяці Skoda суттєво оновила своє широке портфоліо, включаючи ефективні моделі ICE, а також гібриди, що підключаються до електромережі, м’які гібриди та повністю електричні моделі. Вперше Skoda піднялася на четверту позицію в європейських реєстраціях, доводячи, що цей збалансований підхід резонує з клієнтами. Цієї осені Skoda Auto представить повністю електричну модель Elroq у категорії компактних SUV, найбільшому підсегменті в Європі за обсягом.
Сильні фінансові показники та орієнтація на бажання клієнтів
У перші шість місяців 2024 року Skoda Auto продемонструвала значну фінансову силу. Операційний прибуток зріс до 1,149 мільярда євро (+26,1%), а рентабельність продажів зросла до 8,4% (перше півріччя 2023 року: 6,6%). Ключем до цього успіху є найповніша лінійка продуктів в історії бренду, яка поєднує найкраще з обох світів. Це сприяло збільшенню поставок 448 600 автомобілів у всьому світі на 3,8% порівняно з минулим роком.
У перші шість місяців були представлені новітні покоління Superb і Kodiaq, а також оновлені версії Scala, Octavia і Kamiq. Одним із головних факторів є Octavia, модель-бестселер, постачання якої клієнтам зросли на 24,1% порівняно з минулим роком.
Стратегія Skoda зосереджена на задоволенні побажань клієнтів. Завдяки своєму найширшому та наймолодшому портфоліо моделей бренд пропонує сучасні ДВС, м’які гібридні силові агрегати, гібридний силовий агрегат нового покоління, який збільшив запас ходу Superb і Kodiaq виключно на електриці до понад 100 км, а також повністю електричні варіанти.
Історична віха: Skoda Auto є четвертим найбільш продаваним брендом у Європі
У рамках своєї стратегії наступного рівня 2030, Skoda Auto поставила перед собою амбітну мету увійти до п’ятірки найбільш продаваних брендів у Європі. Перевищивши цю мету, у першій половині 2024 року Skoda досягла найкращої позиції на європейському ринку та наразі є четвертим найбільш продаваним брендом за реєстраціями в Європі.
Цей успіх можна пояснити послідовним фокусуванням на конкретних потребах клієнтів у кожному регіоні. Найефективнішими ринками були Німеччина (91100 автомобілів; +13 800), Польща (31500; +4300), Франція (21500; +3800) і Велика Британія (37600; +3400). Значного зростання було досягнуто в країнах Південної Європи, таких як Хорватія (5500; +2100), Іспанії (17500; +1900) та Італії (19300; +1800). Туреччина (18800; +1300) також зафіксувала помітне зростання.
Рекордні результати в Німеччині
Поставки автомобілів Skoda клієнтам у Німеччині зросли на 17,8% у першій половині 2024 року, зміцнивши Німеччину як найбільший світовий ринок бренду. Вперше Skoda піднялася на четверте місце в Німеччині, досягнувши частки ринку в 6,2%, що є солідним результатом на цьому висококонкурентному ринку. Зокрема, на статистику позитивно вплинули поставки в червні, коли Skoda посіла друге місце за реєстраціями, встановивши ще один історичний максимум. Інші значні ринки з погляду постачання за перші шість місяців включають Чехію (41 300 автомобілів), Великобританію (37 600), Польщу (31 500) і Францію (21 500).
Результати на ринку України
Skoda входить у ТОП-5 лідерів ринку продажів нових легкових автомобілів в Україні за результатами першого півріччя 2024 року та займає 6,3% ринку. Крім того, дві моделі Skoda за підрахунками шести місяців очолюють рейтинги продажів у своєму класі: Octavia займає 56,1% ринку, а Scala – 36%.
Продовження електрифікації та краща доступність
Skoda Auto збирається розширити свій портфель електромобілів. Цієї осені бренд випустить новий Elroq, компактний позашляховик, орієнтований на найбільший за обсягом підсегмент ринку Європи. Завдяки характерному дизайну, новий позашляховик є першою моделлю Skoda, у якій використано мову дизайну Modern Solid, що ще більше розвиває зовнішній дизайн портфоліо електромобілів Skoda. Завдяки компактним розмірам і запасу ходу понад 560 км (WLTP) автомобіль є ідеальним супутником для повсякденних мандрівників у місті та за його межами.
Цієї весни Skoda представила концепт-кар, який прокладає шлях до ще однієї моделі з шести електромобілів, які бренд планує випустити в найближчі роки: Skoda Epiq, міського кросовера за ціною близько 25000 євро. Продаж нового Enyaq, наступника першого електричного позашляховика Skoda, заплановано у наступному році. Крім того, у 2027 році Skoda представить невеликий електромобіль, розроблений у рамках Brand Group Core.