У автомобілях Hyundai з'являться платні функції
Додаткова плата за розблокування обладнання, встановленого у сучасному автомобілі, тригерить дев’ять із десяти водіїв. Попри це компанія Hyundai вирішила наслідувати приклад інших автовиробників і анонсувала «Функції на запит» (FOD). Так, маркетологи зашифрували функції з оплатою за фактом використання.
Ця новина прозвучала з вуст Маркуса Вельца, директора компанії Hyundai Connected Mobility. Заснована в Європі у квітні цього року, вона об’єднує програми підписки на автомобілі Mocean та підключені сервіси Bluelink. За що саме доведеться платити, не уточнюється.
За словами Вельця, FOD дозволять покращити старі автомобілі. Зокрема, шляхом випуску оновлень програмного забезпечення. Наприклад, старі електромобілі Hyundai можуть стати ефективнішими внаслідок налаштування силової установки та акумуляторного блоку. Також за допомогою оновлень можна підвищити рівень безпеки. Але коштуватиме це буде недешево.
Платні функції є в автомобілях BMW, Mercedes-Benz та Audi. Mercedes-Benz бере доплату на вдосконалену систему керування задніми колесами. Власникам Audi доводиться платити за двозонний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль та систему керування дальнім світлом. Тоді як компанія BMW планувала брати гроші за підігрів сидінь, за що зазнала різкої критики.
За оцінками Stellantis, підписки та функції на запит стануть основним джерелом доходу альянсу. Очікується, що до 2026 року його 14 брендів зароблятимуть додатково 4,3 мільярда доларів на рік. До 2023 року ця сума може сягнути 21,5 млрд доларів.
Але є й бренди, для яких такий спосіб заробітку є неприйнятним. Серед них Dacia, яка потролила BMW, пропонуючи грілки людям, які беруть її автомобілі на тести. Також бренд виступає проти примусу людей до покупки передових систем допомоги під час водіння. Ці технології дедалі більше стають обов’язковими у Європі.