«Китайський» Google допоможе Tesla із запуском системи FSD
Минулої неділі Ілон Маск відвідав Китай і зустрівся з прем’єр-міністром країни Лі Цяном. За інформацією Bloomberg, метою поїздки було підписання картографічної угоди з інтернет-гігантом Baido. Ця угода дозволить врегулювати запуск у Китаї системи Full Self-Driving (FSD) або повного автопілота.
У Китаї для роботи на дорогах загального користування активні системи допомоги водію (ADAS) повинні спочатку пройти картографічну кваліфікацію. Tesla як іноземна компанія самостійно зробити це не може. Таке право має тільки дванадцять китайських фірм з відповідною ліцензією. Baido — одна з них.
Також, за інформацією видання, у ході переговорів, які проходили в Шанхаї, обговорювали можливість запуску послуги роботаксі.
Baido та Tesla співпрацюють з 2020 року. Почалося вона з інтеграції навігаційної карти Baido в електромобілі бренду, зібрані на заводі в Шанхаї. Відповідно до китайського законодавства, вся інформація, зібрана електромобілями Tesla, зберігається в локальних національних центрах обробки даних. Це дані про плани доріг, дорожні знаки та найближчі споруди. До штаб-квартири компанії в США вона не відпраляється.
Про те, що в травні карти Baido будуть інтегровані в електромобілі Tesla, китайський інтернет-гігант оголосив тиждень тому. Також у квітні про швидку доступність FSD китайським клієнтам повідомив Маск. Про це він традиційно написав у соціальній мережі Х.
Повідомлення Асоціації споживачів Китаю (ССА), опубліковане фактично перед прибуттям Маска до Пекіна, побічно підтверджує, що сховище локалізації Tesla завершено. У ньому йдеться, що електромобілі бренду та 76 моделей шести інших автовиробників відповідають чотирьом вимогам безпеки для обробки автомобільних даних.
У разі запуску в Китаї системи FSD Tesla доведеться конкурувати з декількома місцевими компаніями. Зокрема, Xpeng, Nio та Ji Yue. До речі, остання створена торік Geely з тим самим Baido. Наприклад, система XNGP (Xpeng Navigation Guided Pilot) вже охоплює всі дороги Китаю, а 2025 року Xpeng планує зробити її доступною по всьому світу. Випробування XNGP у Європі вже розпочалися.
Також на закордон націлена компанія Nio, яка у березні цього року запустила бета-тестування свого NOP+ (Navigate on Pilot Plus) на всій території Китаю. До цього автопілот Nio можна було використовувати тільки на автомагістралях.
Що стосується Ji Yue, то вся увага суббренду спрямована на автопілота четвертого рівня (L4) автономності. Такими системами вже оснащені кросовер Ji Yue 01 та нещодавно представлений седан Ji Yue 07.