Сили ППО поповнилися апаратними зв'язку на шасі Isuzu NPS 75L
Сили протиповітряної оборони України продовжують поповнюватися новітньою технікою. І тому новий приклад – шість переданих станцій комплексних апаратних зв’язку (КАЗ) на повнопривідних шасі Isuzu NPS 75L (4х4). Проект вартістю 39 млн. грн. профінансував НАК «Нафтогаз України».
Найновіші КАЗ, вони ж командно-штабні машини, були розроблені фахівцями благодійного фонду «Повернись живим» разом із Повітряними силами та українськими інженерами. Вони покликані забезпечувати зв’язком та обміном інформацією між підрозділами та штабами. У даному випадку вони допомагатимуть прикривати небо у Донецькій, Дніпропетровській, Луганській, Харківській, Запорізькій, Кіровоградській, Полтавській та Сумській областях.
Такі машини мають замінити у ЗСУ сотні застарілих КАЗ зразка 1977 року на шасі «Урал-4320» та ГАЗ-66. Якщо раніше на тій чи іншій локації потрібно було використовувати відразу три автомобілі – для забезпечення відкритого зв’язку, побудови мережі та передачі службової інформації, а також організації цифрового радіозв’язку, то тепер з усіма завданнями справляється одна машина.
У фургоні нового КАЗ є три робочих місць для роботи з усіма видами зв’язку, в тому числі й оптоволоконним. Крім того, на відміну від старих моделей, є автономне живлення, інтернет, кондиціонер, а також зона відпочинку для бойового розрахунку.
Що ж до шасі Isuzu NPS 75L (4х4), то воно має вантажопідйомність 4,4 т і розраховане на повну масу 7,5 т. На машині встановлено 5,2-літровий турбодизель потужністю 155 к. с. і максимальним крутним моментом 419 Нм. Він працює в парі з механічною п’ятиступеневою КП та двоступеневою роздавальною коробкою.
Автомобіль комплектується кондиціонером, дзеркалами з електроприводом та обігрівом, фільтром попереднього очищення пального, основним паливним фільтром збільшеного розміру з підігрівом вологовідділювача, а також моторним гальмом.