У Києві відкрився унікальний технічний музей "Колеса Історії"
У суботу 20 квітня відкрився єдиний у Києві унікальний музей ретротехніки “Колеса Історії”. На площі 3,5 тис. м кв, за адресою вулиця Малинська, 1, можна побачити понад 100 автомобілів та мотоциклів.
Усі експонати перебувають на ходу. Одна їх частина – це так звані “капсули часу”, які збереглися в ідеальному стані. Інша частина – у повністю оригінальному стані з деякими слідами експлуатації. А третина – це ретельно відреставровані машини.
Велику цікавість відвідувачів музею викликали автомобілі американського виробництва. Найповажнішим за віком закордонним експонатом був Buick Roadmaster (1936 – 1937). Його рядна “вісімка” в 5,2 л розвиває 168 к. с. В Україну машину було завезено 28 років тому.
Зрозуміло, не обійшлося і без легендарного джипа Willys – наймасовішого автомобіля Другої світової. У 1941 – 1945 pp. було виготовлено 348 849 машин Willys MB та 277 878 од. однотипних із ними Ford JPW.
Серед американських моделей потрібно назвати два автомобілі Chevrolet. Цікаво, що вони були виготовлені на заводі General Motors в Антверпені (Бельгія) і призначалися для європейського споживача.
Вони постачалися порівняно недорогими 6-циліндровими двигунами. Модель Chevelle (1963 – 1967 рр.) має рядний агрегат (5,2 л; 148 л. с.), а Malibu (1978 – 1985 рр.) V-подібний (3,8 л; 110 л. с.).
Також слід відмітити Oldsmobile Delta 88 (1971 – 1976). Його двигун V8 (5,7 л) розвиває 158 к. с. Цікаво, що представлена машина тривалий час використовувалася у віддаленому селі на Полтавщині. А потім її реставрація розтяглася на довгі сім років, бо запчастини доводилося виписувати через океан.
А найбільшим із представлених моделей був Chevrolet Suburban, який знаходився на виробництві з 1979 по 1991 рік – надзвичайно довго для американського ринку. Машину доопрацьовано тюнінговою фірмою Anaheim (США). Вона отримала салон з телевізором, великим боксом, що охолоджує, і вставками з дуба. Мотор V8 (5,7 л) видає на-гора 198 к. с.
Розповідь про автомобілі європейського виробництва потрібно розпочати з англійських моделей. Першим повоєнним легковим Ford була модель Taunus, яка випускалася у 1948 – 1952 роках. Двигун 1,2 л розвивав 34 к. с. Але в експозиції була представлена пізніша модель – Ford Cortina, яка вироблялася у 1962 – 1966 роках.
Усього було вироблено понад 1 млн. 10 тис. таких машин. Представлений автомобіль довго перебував у ремонті та комплектувався запчастинами з Великобританії. Двигун 1,5 л має потужність 61 к. с.
Німецького виробника – фірму Opel представляла, зокрема, модель Rekord Sedan (1971 – 1977 рр.). Вона пережила численні ремонти та реставрацію після серйозної ДТП. Але новий господар дбайливо відновив машину і на сьогоднішній день це один із найкращих екземплярів даної моделі в Україні.
Особливо слід відзначити модну модель Mercedes-Benz з кузовом W116 (1972 – 1980 рр.). Це був перший автомобіль згодом поширеного S-класу. Додамо, що вперше у світі на ньому встановили серійну багатоканальну електронну систему ABS – фірми Bosch.
Відвідувачі не проходили повз італійський автомобіль Alfa-Romeo Alfetta GTV (1974 – 1987 рр.). І не дивно, зовнішність цієї стильної машини розробив відомий італійський дизайнер Джоржетто Джуджаро. Щодо двигуна, то це 2,0-літровий агрегат потужністю 130 к. с. Від 0 до 100 км/год машина розганяється лише за 9,1 с.
Особливу увагу публіки привертав Rolls-Royce Corniche (1971 – 1995 рр.). Це один із наймасовіших кабріолетів фірми – їх випущено 1234 од. Цікаво, що такими машинами володіли естрадні зірки Френк Сінатра, Пол Маккартні, Елтон Джон та ін. І саме на ній приймав паради японський імператор. Двигун V8 (6,75 л) розвиває потужність 248 к. с.
З автомобілів, що випускаються у Східній Європі, насамперед слід назвати автомобіль Wartburg 353 (1966 – 1988 рр.). Цікаво, що представлений в музеї автомобіль пізнього випуску має 3-циліндровий двотактний двигун робочим об’ємом 1,8 л і потужністю 50 к. с. Вдалий інтер’єр розробила відома італійська дизайн-студія Michelotti.
Непогано виглядав автомобіль Skoda 128 (1976 – 1990 рр.). Представлений седан у модернізованому вигляді має 4-циліндровий двигун 1,4 л потужністю 49 к. с. А всього подібних машин було виготовлено 1 млн. 961 тис. 295 шт.
На особливу увагу заслуговує чеський представницький автомобіль Tatra 613 (1974 – 1996 рр.). Він примітний у кількох аспектах. V-подібна “вісімка” значного робочого об’єму – 3,5 л (168 к. с.), по-перше, встановлена в задній частині, що нетипово для подібного класу машин. А по-друге, вона має повітряне охолодження. Оригінальністю вирізняється дизайн автомобіля, над яким працювала відома італійська студія Vignale. Загалом було випущено 6900 таких машин, лише три з них були офіційно поставлені в Україну.
В експозиції широко представлені легкові автомобілі українського виробництва. Крім добре знайомих нашим споживачам машин слід назвати рідкісну модель ЗАЗ-11025, випущену в 1989 році в кількості всього 3 од. Вона має кузов типу ландо, тобто з відкидним верхом у задній частині, і була замовлена для Греції. Двигун 1,1 л розвиває 53 к. с.
Серед продукції Луцького автозаводу слід назвати оригінальний автомобіль, який не має аналогів – транспортер переднього краю ЛуАЗ-967 ТПК (1965 – 1989 рр.). Це єдиний серійний плаваючий автомобіль українського виробництва. Двигун 1,3л розвиває 30 к. с. Усього було вироблено близько 8000 од.
В експозиції музею присутня велика кількість автомобілів радянського виробництва найвідоміших марок, найрізноманітніших класів – від «інвалідок» Серпухівського мотозаводу до лімузинів вищого класу. Найстарішим із них був автомобіль ГАЗ-А, який випускався у 1932 – 1936 роках на кшталт американської моделі Ford-A 1929 року.
Серед експонатів виділявся службовий 18-місний автобус ЗІЛ-3205, який раніше носив індекс ЗІЛ-119. Таких машин із 1971 по 1994 р. випущено всього 86 штук.
Музей “Колеса Історії” буде відкритий для відвідувачів щотижня з П’ятниці по Неділю, з 10:00 до 17:00. Придбати квитки можна на офіційному сайті або безпосередньо на місці. Передбачені пільгові ціни для дітей та певних категорій громадян.