Toyota розробила нову технологію переробки акумуляторів
Toyota Chemical Engineering (TCE) розробила технологію переробки акумуляторних блоків електромобілів шляхом дистиляції електролітичної рідини всередині акумулятора. У компанії її називають екологічним стрибком вперед порівняно з методом спалювання, який використовується наразі. Він полягає у збиранні матеріалів із попелу, що залишився після спалювання відпрацьованих акумуляторних блоків.
Справа в тому, що електролітична рідина, що міститься всередині батареї, легко спалахує. Саме це було основним чинником вибору способу утилізації. Простіше було спалити стару батарею, аніж думати, що з нею робити. Але цей спосіб супроводжується викидом вуглецю та мало ефективний з погляду відновлення матеріалів.
Технологія, розроблена TCE, зробить переробку більш екологічною та дозволить отримувати більшу кількість матеріалів. Компанія планує переганяти електроліт, щоб зробити його менш займистим та безпечнішим у користуванні. Це дозволить ретельніше розбирати блок й подрібнювати елементи, щоб полегшити їх сортування та вилучення матеріалу.
За даними TCE залишок, так звана «чорна маса», містить алюміній, залізо та «багато рідкісних металів». Як стверджується, новий метод знижує викиди CO2, які виробляються при переробці батарей, та підвищує швидкість їх відновлення. Він не тільки сприятиме вуглецевій нейтральності, але й дозволить сортувати та відновлювати матеріали, які неможливо отримати при звичайному спалюванні. У Toyota нову технологію називають «кроком до досягнення економіки замкнутого циклу».