Tesla Supercharger перестали працювати через холод
Холоди, які накрили деякі штати США цього тижня, викрили нову проблему Tesla Supercharger. Власники електромобілів не змогли поповнити батареї на зарядній станції мережі в Оук-Бруку, штат Іллінойс. Репортаж про це показав канал Fox 32 Chicago.
Декільком жителям цього передмістя Чикаго, де температура вперше за кілька років опустилася нижче нуля, довелося буксирувати свої Tesla на евакуаторі. Але, як виявилося, цей випадок непоодинокий. Згодом про проблеми зарядної мережі написали ще декілька великих видань.
Як з’ясували журналісти InsideEVs, у понеділок, 15 січня, в Оук-Бруку, Роузмонті та Кантрі-Клаб-Хіллз не працювали три із тринадцяти станцій Tesla Supercharger. Імовірно, причиною збою була холодна погода.
Те, що зарядні кабелі, роз’єми та інші важливі компоненти Tesla Supercharger чи будь-якого швидкого зарядного пристрою для електромобілів боятися холодно — не новина. Крім того, за холодної погоди швидше витрачається заряд батареї електромобіля. За даними Tesla, на холостому ході її електромобілі використовують близько 1% заряду батареї на день. При активованому режимі відстеження зовнішніх умов за допомогою камер автомобіля за 24 години витрачається до 15% ємності акумулятора.
Також проблема у хімічному складі батарей, які використовуються Tesla. Найчастіше це літій-залізо-фосфатні (LFP) та нікель-кобальт-алюмінієві (NCA). Перші на холоді гірше працюють та складніше заряджаються. Дещо виправити ситуацію із зарядкою дозволяє попередній підігрів батареї, але це, у свою чергу, вимагає енергії. Зі слів власників електромобілів, залежно від температури за бортом та в салоні попереднє кондиціювання може споживати від 7,5 до 12 кВт•год. Оскільки електроніка не дозволяє «підігрівати» батарею за низького рівня заряду, зробити це можна лише при підключенні до мережі. А це замкнене коло.
Також клієнти Tesla Supercharger відзначили зниження продуктивності заряджання в холодну погоду. Як повідомив один із власників на Reddit, попередня підготовка блоку до зарядки не ефективна у морози. З його слів, ефективно поповнити батарею Supercharger він не зміг навіть після 30 хвилин попередньої підготовки. Найчастіше навіть при прогріванні до оптимальних температур, генератори, розраховані на видачу 150–250 кВт, видають лише 20–50 кВт.
На думку користувачів, настав час виробникам визнати реальний запас ходу електромобілів взимку та зосередитися на вирішенні цієї проблеми.