Електромобілі Tesla, Audi та Nissan менше за інших втрачають запас ходу взимку
Recurrent опублікував результати власного дослідження, метою якого було визначення впливу холодної погоди на запас ходу електромобілів. Протягом зими 2022-2023 аналітики проаналізували дані про 10 000 електромобілів 18 моделей у США. Середній запас ходу взимку становив 70,3% від нормального діапазону. Це пов’язано з тим, що при падінні стовпчика ртутного хімічні та фізичні реакції в батареї сповільнюються.
Крім того, енергія витрачається на обігрів салону, що також впливає на запас ходу. В даний час багато електромобілів оснащені тепловими насосами, які переробляють надлишкове тепло, що виділяється акумулятором та двигунами, для підвищення ефективності та зменшення втрати запасу ходу. Також менше за інших втрачають електромобілі з попереднім підігрівом батареї.
Серед проаналізованих моделей найменше падіння запасу ходу при температурі 0°C продемонстрував Audi e-tron 2021-2022 модельного року (з 2023 року це Q8 e-tron). Його зимовий діапазон виявився всього на 16% менше від звичайного. Зокрема, за рахунок теплового насосу, який уловлює до 3 кВт електроенергії шляхом перетворення відпрацьованого тепла від двигуна.
Порівняно невелике зниження запасу ходу — 23% — продемонстрував Nissan Leaf 2019 року. Цікаво, що серед власників «надзвичайно задоволених» своїми Leaf є водії з Аляски. Такою ефективністю хетчбек зобов’язаний підігріву батареї, що з’явився у нових моделях.
Також до списку «відмінників» потрапили Tesla Model 3, Model Y та Model X, які втрачають в середньому 24% запасу ходу. У вибірці було 4375 одиниць Model Y, 4576 Model 3 та 249 Model X. Зберігати запас ходу на пристойному рівні їм дозволяють функція попередньої підготовки акумулятора та тепловий насос. Останній Tesla запатентувала у 2021 році та вже встигла декілька разів модернізувати.
Для порівняння, Ford Mustang Mach-e при 0°C втрачає 34% від нормального пробігу, Chevrolet Bolt — 42%, а Volkswagen ID.4 — 46%. При нижчих температурах результати можуть бути ще гіршими.