Які автомобілі найкраще підходять для ЗСУ — погляд досвідченого автомайстра
Автомобілі на фронті — необхідність для наших захисників. Пікапи потрібні для порятунку життя військових та цивільних на лінії зіткнення, звільнених територій, а також у сірих зонах. За рік компанія EPAM та ГО «Загартовані Серця» вже передали на фронт понад 70 автомобілів і найближчими місяцями планують перетнути позначку в 100 авто. Підтримати проєкт «Загартована сотня» можуть усі охочі, приєднавшись до збору.
Волонтери знаходять відповідні авто у Німеччині та Британії, оглядають, обирають і потім переганяють до України. Автомобілі із «Загартованої сотні» перед відправленням до ЗСУ проходять діагностику та ремонт у вінницькому автосервісі. Силами автосервісу “Кічмаренко Гараж” з початку повномасштабного вторгнення відремонтовано понад дві сотні авто для фронту. Власник автосервісу, Ігор Кічмаренко, розповідає про процес вибору автомобіля та нюанси його ремонту. Далі пряма мова Ігора.
Оптимальні моделі авто
На мій погляд, для військових найкраще підходять рамні позашляховики з повним приводом, що підключається. Зазвичай це пікапи, оскільки кузов можна використовувати для перевезення різних вантажів, поранених та інших цілей.
Найпопулярніші моделі, які відправляються нашими силами до ЗСУ, це Mitsubishi L200 та Nissan Navara. Проте, все залежить від того, в якій місцевості використовуватиметься авто. L200 краще підходить для бездоріжжя та має гарну прохідність. Navara потужніша, тому подобається водіям, але цю машину варто використовувати в менш агресивних умовах. На автомобілі цих марок досить легко знайти запчастини, а за потреби можна за кілька днів отримати їх з Польщі. Деталі для комплектування на більш ексклюзивні машини доводиться шукати в Європі та чекати на доставку. Наприклад, непоганим варіантом може бути Ford Ranger, але на нього складніше знайти запчастини.
Іноді нас просять доставити Volkswagen Amarok, але ця машина більш вибаглива і часто потребує техсервісу. Якщо розглядати не пікапи, то добре зарекомендував себе Nissan Pathfinder. Ідеальним варіантом є Mitsubishi Pajero II. Але за умови, якщо машину, виготовлену на початку 2000-х, вдається знайти у хорошому стані. Цей всюдихід не вибагливий до палива.
Краще авто старше 10 років
Багато військових хочуть отримати у користування відносно нові автомобілі, виготовлені не більш ніж 10 років тому. Проте є великий нюанс, який може ускладнити використання такої машини. Це підтримка автомобілем стандарту вихлопних газів Євро-5.
Ми на сервісі, звичайно, можемо прочистити фільтри, але невідомо, яким паливом заправлятимуть автомобіль надалі. Сажовий фільтр може забитися, і система обмежить потужність двигуна. Якщо таке трапиться на передовій, то військовим доведеться користуватися авто з суттєво обмеженим потенціалом. Виправити ситуацію в польових умовах практично неможливо. А якщо навіть паливо якісне, були випадки, коли відірваний провід датчика призводив до появи помилки в системі. Тому оптимальний автомобіль для фронту той, який виготовлений до 2010-2012 років.
Змінюють мастила, ГРМ та ремонтують кардани
Стан пригнаних автомобілів може суттєво відрізнятися, проте в середньому на ремонт йде близько двох тижнів. Ми підходимо ґрунтовно до діагностики та ремонту авто, оскільки автомобіль на фронті не має підвести. Зазвичай замінюємо всі мастила, у 80% випадків заміні підлягає ГРМ, у 90% машин ремонтуються кардани. Основна увага до ходової. Приблизно в половині автомобілів варто приділяти увагу рамі — посилюємо її зварюванням.
Іноді доводиться витрачати додатковий час на демонтаж деталей, оскільки їх кріплення пошкоджено корозією. Шліфуємо поверхні, виправляємо невеликі вм’ятини, фарбуємо корпус у чорний колір або хакі. А шпаклювання для автівок на фронт, вважаю, зайвим. Фарбую сам, зазвичай за день можу впоратися.
«Краще отримати невідремонтоване авто»
Трапляються автомобілі, які приїжджають з Європи в статусі відремонтованих, але, як правило, 50-70% робіт потрібно переробляти. Мабуть, коли машину готують на продаж, намагаються прибрати основні огріхи нашвидкуруч, використовуючи дешеві деталі. Такі машини вважаю найбільш проблемними, оскільки їх складніше продіагностувати. Начебто все відремонтовано, але поломка є.
Зараз на підйомнику Mitsubishi L200, який щойно виїхав з іншого сервісу. Проте у нього видавило замінені сальники і тече олива з двигуна. Поруч знаходиться інший автомобіль — Audi, який ремонтували та передали військовим, а вони вже привезли нам. У ньому через елементарне протікання мастила вийшов з ладу новий ГРМ (вартість комплекту 10 тисяч гривень).
Тому трапляються автомобілі, на ремонт яких можна витратити 20 тисяч гривень, а іноді відремонтувати машину коштуватиме у рази дорожче. Але головне, повторюся, передати на фронт якісне авто. Економити у такій ситуації не варто.
У рамках проєкту «Загартована сотня» пікапи вже доставили у більш ніж 50 підрозділів на південному та східному напрямках. Завдяки цим автомобілям допомогу отримали тисячі людей. Приєднуйтеся до збору!