Як в Україні презентували одразу дві "Вантажівки року"
Тридцять років тому, у жовтні 1993 року, в автомобільному житті України сталася важлива подія – у Києві відбулася офіційна презентація відомої компанії IVECO, яка виходила на наш ринок. З цього приводу на території КПІ було влаштовано виставку продукції цієї фірми. І там було на що подивитися: в експозиції були зразки вантажівок усіх основних сімейств у типовому ряді фірми. Фото зроблені Леонідом Гоголєвим.
На той час концерн IVECO щорічно випускав 120 – 130 тис. вантажівок і за цим показником посідав друге місце у Європі після компанії Mercedes-Benz. А в сегменті легких розвізних автомобілів (повною масою до 6 т) взагалі був лідером, продаючи щороку до 60 тис. машин.
Почнемо із магістрального сідлового тягача EuroTech. Цій машині було надано престижний загальноєвропейський титул Truck of the Year 1993. Представлений зразок був оснащений топовим двигуном – в 420 к. с. А взагалі на машини цієї гами могли бути встановлені також двигуни потужністю 240, 266, 300, 345 та 375 к. с. При цьому пропонувалися шість колісних баз та чотири типи кабін.
Цікаво, що до сідлового тягача EuroTech під час виставки підчепили тентований напівпричіп відомого київського перевізника Rapid – для проведення тест-драйвів.
Експонувалася й ще одна «Вантажівка року», тільки попереднього, 1992-го – середньотоннажник EuroCargo. Дивно, але факт: вперше в історії конкурсу Truck of the Year переможцями його двічі поспіль були автомобілі однієї фірми.
У сімейство EuroCargo увійшли машини повною масою від 8 до 15 т, з двигунами від 102 до 207 к. с. Фірма пропонувала шість варіантів колісних баз та чотири типи кабін. На виставці показали 10-тонник моделі 100Е21, з найпотужнішим двигуном, спальною кабіною та промтоварним фургоном.
Особливо потрібно сказати про представлений флагман марки – сідловий тягач EuroStar. Це була тоді найпотужніша версія у виробничій програмі фірми – з двигуном 520 к. с. І при цьому найновіша – моделі 1993 року. Особлива увага була приділена кабіні: її визнали тоді найкомфортнішою в Європі. На презентацію в Київ тягач привіз розкладний напівпричіп – фірмовий офіс IVECO на колесах.
Було показано сімейство легких розвізних автомобілів TurboDaily. Демонструвалися чотири різні машини. Серед них – два суцільнометалеві фургони, включаючи модель з високим дахом, вантажопідйомністю 1360 кг. Представили й шасі із рефрижераторним фургоном. В експозиції був показаний і мікроавтобус на 16 місць, не рахуючи водія. На автомобілях стояв 2,8-літровий турбодизель потужністю 103 к. с.
Слід сказати, що саме після цієї офіційної презентації концерн IVECO почав активно розвивати дилерську мережу в Україні. За кілька місяців було відкрито його офіційне представництво. Але все це був лише один бік медалі. Паралельно проводились пошуки співпраці з автовиробниками в Україні. І нарешті в 1996 році було створено СП із Кременчуцьким автозаводом, де розгорнули виробництво машин IVECO Daily.