Mercedes-Benz презентував тягач із незвичайним дизайном
Сьогодні, 10 жовтня відбулася світова прем’єра електричного магістрального тягача Mercedes-Benz eActros 600. Машина отримала літій-залізо-фосфатні (LFP) батареї ємністю 621 кВт.год (три блоки по 207 кВт.год), які забезпечують запас ходу у складі 44- тонного автопоїзда до 500 км. З урахуванням проміжної зарядки під час обов’язкової 45-хвилинної перерви для дотримання режиму праці та відпочинку водія щоденний пробіг автопоїзда може досягати 1000 км.
І це без використання перспективної мегаватної станції (MCS). Остання після її впровадження дозволить заряджати батареї від 20 до 80% ємності всього за 30 хвилин. А поки що акумулятори розрахована на зарядку від станції ССS потужністю до 400 кВт.
Mercedes-Benz eActros 600 має такий самий ресурс як й дизельний – 10 років або 1,2 млн км. Після цього батареї повинні мати не менше 80% ємності. Протягом усього життєвого циклу машина дозволить скоротити викиди СО2 на 80% порівняно з дизельною моделлю, що дорівнює 775 т СО2.
Якщо говорити про окупність, то тягач eActros 600 буде коштувати приблизно в 2,5 рази більше, ніж машина з ДВЗ. У таких країнах як Німеччина чи Франція, де електроенергія дешевша, автомобіль стане більш прибутковим, ніж дизельний вже через 5 років і пробіг у 600 тис. км. Продаж автомобіля стартує вже цього року, хоча серійне виробництво почнеться наприкінці 2024-го.
Mercedes-Benz eActros 600 отримав кабіну ProCabin – з видозміненим дизайном та покращеною аеродинамікою. Так коефіцієнт Cw знижено на 9%. Носова частина кабіни подовжена на 80 мм, зникла решітка радіатора, модернізований бампер, додалися нові спойлери. Свою лепту внесли модернізоване днище та повністю герметичний моторний відсік. Машина отримала алюмінієві підніжки та нову концепцію головного освітлення – матричні фари із LED смугою.
За допомогою мультимедійного щитка приладів Multimedia Cockpit Interactive 2, який увійде до базового оснащення, водій буде постійно в курсі заряду батарей, запасу ходу та поточного енергоспоживання. За допомогою системи Fleetboard оператори автопарку зможуть стежити за всіма важливими параметрами автомобіля у режимі онлайн.
eActros 600 також отримав спеціально адаптований предикативний круїз-контроль PPC, який налаштовує роботу трансмісії з урахуванням топографії місцевості, дорожніх знаків та GPS-навігації. Передбачено два варіанти коробок відбору потужності. Перший – електромеханічний, для роботи з гідравлічним обладнанням, наприклад напівпричепів-самоскидів або цистерн. Другий варіант – суто електричний. Тут інвертор перетворює постійний струм на змінний. Такі коробки потужністю 22 – 90 кВт дозволять тягачу живити напівпричепи-рефрижератори.
Тягач отримає нові системи допомоги водієві. Серед них система Active Brake Assist 6 (ABA), яка зможе визначати стаціонарні та рухомі об’єкти при швидкості автомобіля до 60 км/год та у разі загрози зіткнення задіяти екстрене гальмування. Також у оснащення увійдуть такі системи як Frontguard Assist, Active Sideguar Assist 2 (визначає пішоходів та велосипедистів у сліпих зонах та задіює автоматичне гальмування). Машина отримає і систему напівавтоматичного керування Active Drive Assist 3 (допомагає слідувати по заданій смузі на дорозі, включаючи повороти, дотримуватися дистанції та ін.)