Як у Монако презентували один із найдоступніших автомобілів
В цей день, 26 вересня 66 років тому в Монако для журналістів відбулася презентація цікавого надкомпактного автомобіля – Vespa 400. Назва Vespa, з італійського «оса», дуже пасувало машині з маленьким моторчиком, що дзижчить.
У 50-ті роки італійська компанія Piaggio («Пьяджо») була відома в Європі завдяки своїм популярним моторолерам Vespa. А 1957 року вона створила й мікролітражний автомобіль – Vespa 400. Цікаво, що виробництво його налагодили не в Італії, а на дочірньому підприємстві фірми у Франції, неподалік Діжона – ACMA (Ateliers de construction de motocycles et accessoires).
Двомісний автомобільчик Vespa 400 був завдовжки лише 2,86 м й мав суху масу тільки 357 кг. Простенький кузов обладнали м’яким тентом. . Інтер’єр був досить спартанський – із простенькою оббивкою та мінімум приладів на передній панелі. Проте машина пропонувалася у трьох версіях: Luxe, Tourisme та GT.
У кормі машині стояв двотактний двоциліндровий двигун повітряного охолодження. Він мав робочий об’єм 393 см куб., потужність 14 к. с. та витрачав лише 3,9 л пального на 100 км. Коробка передач встановлювалася або триступенева, або чотириступенева (для версії GT).
Цікаво, що у двигуні була застосована оригінальна конструкція продувних вікон, утворених спеціальними прорізами в щоках колінчастого валу. У такий спосіб горюча суміш розпорошувалася безпосередньо на нижні головки шатунів. І тому бензин можна було додавати вдвічі менше масла, ніж у звичайних двотактних моторах.
Підвіска усіх коліс була незалежна, пружинна. У системі рульового керування зробили цікавий пристрій – для фіксації руху по прямій. Максимальная швидкість становила 90 км/год. У 1957 – 1961 рр. виробили 34 тис. автомобілів Vespa 400. Машина пропонувалася за ціною від 319 500 франків, що було дешевше за найдоступнішу французьку мікролітражку Citroen 2CV, що коштувала від 374 000 франків.