Як обрати антифриз для автомобіля
Вибір антифризів у магазинах і на СТО практично необмежений, тож придбати охолоджувальну рідину нескладно, але складно обрати ту, яка справді потрібна. Тим більше, що ціною помилки може бути виведений з ладу двигун, який потребуватиме серйозного ремонту.
Чому не можна лити в радіатор чи розширювальний бачок перший ліпший антифриз? Тому що невідповідний розчин може банально нашкодити двигуну. При чому не завжди в далекій перспективі, іноді неприємності можуть настати зовсім скоро.
Пропонуємо звернути увагу на перелік проблем, до яких може призвести «неправильна» охолоджувальна рідина.
- Перегрів двигуна. Безвідповідальні виробники змішують свої продукти з більш дешевих інгредієнтів. Гліцерин, яким замінюють етиленгліколь, вони розводять метиловим спиртом. Він має низьку температуру кипіння (65 – 95о С), через що двигун раптом «закипає» без видимих причин.
- Критична корозія деталей двигуна. Метанол швидко википає з неякісного антифризу, а гліцерин, залишившись майже у чистому вигляді, провокує корозію металевих деталей. Крім того, інгібітор корозії в неякісному пакеті присадок швидко спрацьовуються і алюмінієві деталі двигуна залишаються без захисту. Корозія з’їдає радіатори, патрубки, поверхні блоку циліндрів і його головки, що завершується різноманітними сюрпризами: змішуються олива та антифриз, вихлопні гази потрапляють в радіатор, а антифриз – у камеру згорання.
- Засмічення радіаторів та шлангів. Під час простою автомобіля дешеві антифризи розпадаються на окремі інгредієнти, які відкладаються у патрубках та тонких трубках радіаторів. Оскільки нинішні радіатори не можна розібрати для очищення, власнику доводиться купувати нові.
- Руйнування помпи. Антифриз-підробка може бути схильним до кавітації – свого роду холодного кипіння рідини, яке руйнує крильчатку помпи. Також після випаровування метанола зі складу «лівого» антифризу він стає густішим і додатково навантажує підшипник помпи.
За якими критеріями варто обирати антифриз для автомобіля
Не за кольором. Колір охолоджувальної рідини – це лише барвник, який нічого не говорить про склад антифризу. Один той самий сорт виробник автохімії може зафарбувати синім (під ТОСОЛ), червоним (під G12), жовтим (під Антифриз), зеленим тощо. До речі, сама по собі будь-яка охолоджувальна рідина є прозорою.
Не за новизною. Не треба орієнтуватися на найновіші продукти. Антифриз має відповідати не модним технологіям, а матеріалам, які використовуються в системі охолодження двигуна – тобто рекомендаціям автовиробника.
Не за назвою. Антифриз, ТОСОЛ, G12 – це не тип і не ознака сучасності охолоджувальної рідини, тому не треба вимагати від продавця саме такого продукту (хоча в багатьох випадках його знайдуть «спеціально для вас»). Антифриз – це не назва сорту і не бренд, а загальна назва незамерзаючих рідин (від англійського слова antifreeze). ТОСОЛ – всього лише торгова марка одного з антифризів, так званого традиційного типу (traditional, conventional, IAT), розроблених у ХХ ст., а модна сьогодні G12+ – це всього лише код однієї з рідин карбоксилатного типу (ОАТ).
Який антифриз купувати
В ідеалі треба знати, яку рідину рекомендував вашій моделі автовиробник і купувати її в офіційних сервісних центрах. Але якщо знайти таку саму марку не вдається, треба з’ясувати, до якого типу належала ця рідина:
- традиційний (позначаються на упаковці traditional, conventional, IAT);
- лобридний (lobrid, Si-OAT, N‑OAT, Р‑OAT);
- гібридний (hybrid, HOAT, NF, G11);
- карбоксилатний (ОАТ, SNF, G12).
Вже потім радимо шукати серед наявних у продажу той антифриз, що належить до потрібної групи. Відрізняються ці типи пакетом присадок, а точніше, принципом, за яким інгібітори захищають металеві частини системи охолодження. Наприклад, корейські двигуни традиційно працюють з інгібіторами на основі фосфатів, але не «дружать» з нітратами (як і японські), натомість «німці» у своїй більшості розраховані на антифризи з силікатними інгібіторами, але фосфати їм протипоказані. Якщо помилитися з вибором, двигун працюватиме, але корозія доволі швидко з’їсть ті чи інші деталі.
Порада від експертів «Автодім Атлант»
Якщо маєте сумніви щодо потрібної вам охолоджувальної рідини, доцільним буде замінити її на перевіреній СТО, краще такій, що спеціалізується на авто вашої марки. Тому що, по-перше, в таких майстернях працюють добре інформовані, навчені та досвідчені фахівці, а по-друге, тут можна очікувати гарантії на виконану роботу та використані витратні матеріали. Ще ви можете заощади гроші, придбавши потрібну кількість антифризу на розлив або вже готовий розчин з дистильованою водою.