Історію екс-глави альянсу Renault-Nissan-Mitsubishi Карлоса Гона показали у документальному фільмі
25 серпня на одному із стримінінгових сервісів вийшов документальний фільм «Wanted: The Escape of Carlos Ghosn» («Втеча Карлоса Гона») режисера Джеймса Джонса. У чотирьох серіях автори виклали історію скандального екс-голови одного з найбільших автоконцернів у світі Карлоса Гона.
Поки доступна тільки перша серія. У ній у всіх деталях викладена біографія людини, яка зуміла побудувати успішну кар’єру й так само успішно її втритити. Крім самого Карлоса Гона та його дружини Керол у фільмі наводяться інтерв’ю сторонніх спікерів. Відповісти на запитання авторів «документалки» погодилися Луї Швейцер (колишній голова Renault), Енді Палмер (колишній операційний директор Nissan), Арно Монтебур (колишній міністр економіки Франції), Такасі Ямасіта (колишній міністр юстиції Японії) та Хірото Сайкава (колишній гендиректор Nissan).
Карлос Гон — менеджер ліванського походження, кар’єра якого розпочалася 1978 року в Michelin. Посаду виконавчого віце-президента Renault він обійняв 1996 року, а 1999-го був призначений директором із виробництва Nissan. Влітку 2001 року Гон став її генеральним директором.
В історію він увійшов, як людина, що зуміла вивести Nissan з фінансової кризи. Але героєм фільму «Wanted: The Escape of Carlos Ghosn» став після втечі з-під арешту у ящику для музичних інструментів. З Японії до Стамбула, а потім до рідного Лівану Гона вивезла група спеціально найнятих колишніх спецназівців. Сталося це 30 грудня 2019 року. На той момент він перебував під домашнім арештом у Японії за звинуваченням у приховуванні доходів та порушенні японського фінансового законодавства.
Як стверджувала Токійська прокуратура, за п’ять років Гон у якості винагороди отримав від Nissan майже $89 млн, але податки заплатив приблизно з удвічі меншої суми. Цікаво, що спочатку обвинувачення проти топ-менеджера висунула Nissan. Його звинувачували в низці порушень, включно з використанням коштів компанії в особистих цілях.
Сам Гон неодноразово заявляв, що справа проти нього сфабрикована. А причиною являється об’єднання Nissan та Renault, яке він планував та якому противилося керівництво японської компанії.
Цікаво, що будучи головою Nissan, Гон із квітня 2005 року обіймав посади президента та генерального директора Renault. У 2012-2016 роках він працював у російському «АвтоВАЗі», зокрема на посаді голови ради директорів.
З березня 2011 року по 2012 рік він заробив 12,5 млн доларів, ставши найоплачуванішим топ-менеджером Японії. За ті ж місяці він отримав 9 млн євро у Франції як голова Renault.
Нині Карлоу Гону 69 років. Він громадянин трьох країн — Франції, Бразії та Лівану. 2 січня 2020 року Інтерпол видав міжнародне розпорядження на його арешт.