Автомобілям з ім'ям давньоримського бога виповнилося 85 років
У цей день, 8 серпня 1938 року, компанія Ford Motor зареєструвала свою нову торгову марку – Mercury. Цікаво, що ім’я давньоримського бога торгівлі – Меркурія було обрано для позначення автомобіля не вперше. Так, в 1933 році з’явився Chevrolet Mercury, а ще раніше – з 1903 по 1923 роки таку назву носили сім різних компаній, включаючи виробника парових екіпажів.
Автомобілі Ford Mercury були задумані як необхідна проміжна ланка в типовому ряду між порівняно недорогими машинами марки Ford і престижними авто Lincoln.
Прем’єра сімейства – чотири моделі з різними кузовами, відбулася у листопаді 1938 року на автосалоні у Нью-Йорку. І за перший повний рік було продано понад 65,8 тис таких машин.
У 1942 році в модельному ряді відбулися зміни. Іншим став дизайн, а двигун Flathead V8 у стандартній версії отримав потужність вже 100 к. с. Машина мала також першу в історії Ford напівавтоматичну коробку передач – Liquamatic.
Однак у тому ж 1942 році у зв’язку з війною випуск легкових автомобілів Mercury припинили, і він був відновлений лише 1 листопада 1945 року. Це була, по суті, колишня модель. А повністю нова машина з модним дизайном, розробленим відомим стилістом Бобом Грегорі, з’явилася тільки в 1949 році. Примітно, що продаж збільшився відразу в шість разів.
У 1950 році побачило світ дводверне купе Monterey, а потім до нього додалися седан, кабріолет та універсал. Ця машина стала рекордсменом в історії марки: в 1952 – 1954 гг. було випущено 656 тис. од. 1951 року на машинах Mercury вперше з’явилася автоматична коробка передач – триступенева Merc-O-Matic.
Наприкінці 50-х років вибухнула світова економічна криза, і в 1960 році компанія Mercury розгорнула випуск компактних автомобілів Comet. І вони принесли успіх: до 1964 року включно було продано 647,5 тис. таких машин.
У 1967 році з’явилися два найуспішніші автомобілі марки: Сouguar («Кугуар») і Marquise («Маркіз»). Цілі три покоління моделі Сouguar XR7 (1967 – 1979 рр.) були виготовлені у кількості 657 тис. од. А модель Grand Marquise взагалі випускалася у чотирьох генераціях: з 1983 по 2011 рік виготовлено понад 2,7 млн од.
Потрібно сказати, що, починаючи з 70-х років фірма стала розширювати типаж автомобілів, що випускаються. Так, 1976 року в її програмі з’явився компакт Bobcat – аналог моделі Ford Pinto. А 1993 року фірма випустила свій перший мінівен – Villager.
Це був перший передньопривідний фургон у всій тодішній лінійці Ford Motor. Щоправда, він був лише копію мінівена японської фірми Nissan. А 1997 року Mercury випустила і свій перший позашляховик Mountaineer, кузов і шасі якого запозичила від Ford Explorer.
Цікаво, що в Канаді під маркою Mercury ще з 1946 випускали також і вантажні автомобілі. Це були моделі M-серії, що являли собою пікапи Ford F-серії (0,5 – 1,5 т). А пізніше випускалися і безкапотні середньотоннажники Econoline – копія машин Ford С-серії.
На початку 2000-х років попит на автомобілі Mercury у США почав помітно падати і 2 червня 2010 року Ford Motor оголосив про припинення їхнього виробництва наприкінці того ж року. Однак у січні наступного ще встигли випустити кілька машин.