Автомобіль втратив половину деталей та став надпопулярним
У цей день, 2 червня 2004 року, президент Румунії Іон Ілієску представив громадськості новий автомобіль Logan – спільну розробку фірми Renault та її національної дочірньої компанії Dacia.
Виробництво моделі розпочалося вже у вересні. Цю просту за конструкцією та недорогу машину призначали насамперед для країн «третього світу». Однак виявилося, що на таку є чималий попит у Західній Європі. І вона стала туди поставлятися з червня 2005 року, правда в «найкрутішій» версії.
Тому двигуни машини вже відповідали діючим там екологічним нормам Євро 3, а з січня 2007 року – Євро 4. Їхня гамма зрештою доросла до 11 моделей. Вона включала бензинові, та дизельні агрегати. Найслабшими були бензинові мотори на 1,2 л потужністю 75 к. с. і однолітровий 16V 77 к. с. Останній міг працювати ще й на етанолі. Вони забезпечували машині швидкість до 160 км/год. А найпотужнішим став 1,6-літровий 16-клапанний, 105 к. с. Він розганяв машину до 183 км/год.
А чим пояснювалася дешевизна машини настільки приваблива для покупців? По-перше, автомобіль складався з порівняно невеликої кількості деталей: вдвічі менше, ніж у чистокровних моделей Renault. По-друге, кількість електроніки була суттєво обмежена. А по-третє, деякі компоненти були простішими, ніж у однокласників. Так, лобове скло зробили більш плоским, а панель приладів – дуже простою, у вигляді цілісного блоку з пластмаси. А бічні дзеркала виконали взаємозамінними: кожне годилося для встановлення як праворуч, так й ліворуч.
І ще одне. Дуже важливо, що розробники автомобіля врахували умови експлуатації його в країнах, що розвиваються. Машина отримала підвищену міцність та збільшений кліренс. І при цьому вона мала низькі витрати на обслуговування та ремонт.
Спочатку автомобілі Logan випускали лише з 4-дверним кузовом типу седан. У 2006 році з’явився універсал Logan MCV, а наступного року було запущено і комерційні варіанти: пікап та універсал.
Спочатку Logan вироблявся румунським заводом у Міівені, а потім до випуску підключалися поступово підприємства Renault та його партнерів по всьому світу: у Марокко, Бразилії та Аргентині, у Туреччині, Росії та Колумбії, в Ірані, Індії та Південній Африці.
На Паризькому автосалоні 2012 року дебютував Logan другого покоління, а у вересні 2020 року була запущена модель третьої генерації. А всього з моменту запуску автомобіля Logan у виробництво було продано понад 4 млн машин.