Як з'явився найпопулярніший автомобіль SEAT
Цього дня, 27 квітня 1984 року, на іспанському заводі Zone Franca стартувало виробництво автомобіля SEAT Ibiza – першої, повністю нової розробки SEAT як незалежної компанії. При цьому машина рекламувалася як поєднання «італійського стилю» та «німецьких двигунів».
Дизайн був спроектований Джуджаро з Italdesign, а ось силовими агрегатами, включаючи трансмісію, займалися конструктори Porsche. У результаті на блоці циліндрів з’явився напис Systeme Porsche.
SEAT Ibiza пропонувалася з три- та п’ятидверним кузовом типу хетчбек. За своїми розмірами модель була більшою за таких представників суперміні як Ford Fiesta та Opel Corsa, але при цьому менше моделей вищого класу – Ford Escort і Opel Kadett. Об’єм багажника становив 320 л, а при складених задніх сидіннях сягав 1200 л. Пропонувалися три рівні комплектації: L, GL та GLX.
У 1989 році машина отримала легкий рестайлінг, а в 1991-му – вже більш суттєвий (new style), що торкнувся не тільки радіаторної решітки, але й передніх і задніх світлоблоків та бамперів.
Що стосується двигунів, то їхня лінійка починалася з 0,9-літрового бензинового агрегату Fiat потужністю 46 к. с., а також моторів “Порше” в 1,2 л і 1,5 л. – 63/71 та 86 к. с. відповідно. Усі вони були карбюраторними. З 1989 року почали пропонуватися двигуни з одноточковим упорскуванням – 1,5 л (90 л. с.) та 1,7 л. (100 к. с.). Тоді з’явилася і 1,5-літрова турбована версія 109 л. с., розроблена для швейцарського ринку. Був в асортименті й дизель, ліцензійний Fiat, робочим об’ємом 1,7 л та потужністю 56 к. с.
Ibiza стала найпопулярнішим автомобілем марки SEAT – машин першого покоління було виготовлено 1 342 001 од. Ця машина чудово проявила себе і в автоспорті. У 1985 році була утворена серія Сampeonato SEAT Ibiza de Rallies у рамках підрозділу SEAT Sport. А через рік з’явився ралійний автомобіль Ibiza Bimotor – з двома двигунами, для приводу на передні і задні колеса. 1993-го світ побачила SEAT Ibiza другої генерації, повністю розроблена на платформі Volkswagen Group.