Наймасовіший французький автомобіль отримає спадкоємця
Напередодні дебюту рестайлінгової моделі Renault Clio V, запланованого на 18 квітня, виробник вирішив розповісти про цікаву історію наймасовішого французького автомобіля.
Тільки уявіть, з 1990 року машина розійшлася в кількості майже 16 млн. од. у 120 країнах! Якщо поставити всі ці автомобілі бампер до бампера, то цією автоколонною можна обернути земну кулю 1,6 рази. А якщо поставити авто один на одного, то вийде конструкція в 75 000 разів вище за Ейфелеву вежу.
Отже, Renault Clio, з’явившись 33 роки тому, став справжньою революцією в сегменті багатофункціональних міських автомобілів, як за шасі та оснащенням, так і за якістю загалом. І не випадково його визнано «Автомобілем 1991 року» в Європі.
Лише через рік після появи, у березні 1991-го з’являється заряджена версія Сlio 16S, яка прийшла на зміну моделі Renault 5 GT Turbo. Вона одержала 1,8-літровий агрегат потужністю 140 к. с.
У тому ж, 1991 року дебютує і люксове виконання Baccarа – з шкіряною обробкою і дерев’яними вставками в салоні, з двигуном в 92 к. с. З 1997 року версія отримає назву Initiale.
В 1993-му з’являється виконання Сlio Williams, на честь гоночної команди Формули 1 Renault-Williams. Її відрізняють зовнішнє забарвлення Pearly Sport Blue, золоті диски Speedline, 150-сильний двигун та посилена підвіска.
1995 року на ринок виходить електромобіль Clio Electric. Машина має повноцінний 4-місний салон, запас ходу 80 – 100 км та батареї, який можна зарядити від звичайної розетки за 8 годин.
Renault Clio бере участь у національних чемпіонах з ралі у Групі А. З 1995 року модель Clio Maxi (на фото машина під керуванням Філіпа Бугальського) змагається у категорії Kit-Car.
Друге покоління Renault Clio, що підросло в розмірах, з’являється в 1998 році. Саме з ним пов’язані такі спортивні «імена» як Сlio R.S. та Сlio V6.
У 1999 році дебютує модель із кузовом седан – Сlio Symbol (для деяких ринків – Thalie). Машина оновлювалася у 2008 та 2012 рр., а у 2021-му була замінена моделлю Taliant.
У нове тисячоліття автомобіль увійшов у супер-зарядженому виконанні Сlio V6 – з 230-сильним двигуном, розташованим за передніми сидіннями. З моменту появи 2000 року ця машина є бажаним об’єктом колекціонування.
2005-й ознаменувався появою Clio третьої генерації. Автомобіль отримав найвищу оцінку (5 зірок) у краш-тестах Euro NCAP та знову звання «Автомобіль року».
У 2007 році презентують концепт-кар Clio Grand Tour, який став провісником серійного універсалу Сlio Estate вже у 2008 році.
На моделі Clio четвертого покоління, яке з’являється у 2012 році, дебютує новий візуалізований брендинг Renault. Ця модель також доступна і з кузовом універсал.
У тому ж 2012 році виходить і модель Сlio Mio, створена на базі моделі другої генерації спеціально для латиноамериканського ринку. За 4 роки буде виготовлено близько 550 тис. таких авто.
У 2019 році дебютує Сlio V, який отримав передовий гібридний силовий агрегат E-TECH і систему автономного управління 2-го рівня.