Тест-драйв Citroen C3: улюблений європейський розмір
Цей Citroen C3 є третім поколінням моделі після оновлення у 2020 році. Давайте подивимося, що змінювалося під час останнього рестайлу моделі, пригадаємо її історію та спробуємо як вона поводиться на ходу. Третє покоління моделі випускається з 2016 року. Але почалася її історія набагато раніше.
Історія моделі
Ще у 1998 році Citroen за допомогою концепта C3 Lumiere Concept продемонстрував яким бачать майбутнє своїх компактних моделей. І вже в 2001 році в продажу зʼявилось перше покоління моделі Citroen C3.
З першого погляду було помітно що в серійній машині збереглось багато сміливих рішень від концепт-кара. Зокрема закруглена форма даху, обриси радіаторної решітки та дизайн ліхтарів. Навіть зсувний дах згодом реалізували в версії C3 Pluriel. Також в моделі були заряджена модифікація VTR, та навіть кросоверна XTR із захисним обвісом кузова.
В 2009 році світ побачила друга генерація Citroen C3. Зберігши яскравий та впізнаваний дизайн попередника друге покоління додало ще одну родзинку – велике панорамне лобове скло, що заходило далеко на дах.
Третє покоління моделі дебютувало в 2016 році. Воно отримало повністю новий, не повʼязаний з попередниками дизайн. Проте повністю новий імідж так само яскраво вирізняє модель з поміж однокласників.
А 2020 року модель отримала рестайл. Передня частина отримала Х-подибний дизайн. Змінилась як головна оптика так і задні ліхтарі. Доречі фари стали LED в усіх комплектаціях. Також змінився передній бампер.
І звісно ж неможливо уявити сучасний C3 без фірмових захисник накладок airbump. Якщо в дорестойловій моделі їх було чотири, то но оновленій машині – три. Ці накладки гарно захищають двері авто від подряпин та ударів ними об інші машини на парковці.
Під час рестайлінгу також розширили гаму кольорів, доступних для машини. Характерною особливістю Citroen C3 стала наявність широких можливостей з індивідуалізації авто. Усього налічується до 97 комбінацій різних елементів: кольору кузова, оздоблення, дизайну єйрбампів та наклейок.
Салон
Свого часу інтерʼєр Citroen C3 був створений в першу чергу з акцентом на дизайн. Та в новій моделі яскраві рішення уживаються з практичністю. В першу чергу мова про крісла, які називаються Citroen Advanced Comfort.
Крісла мають спеціальний наповнювач. Його прошарок в кілька міліметрів краще приймає форму тіла. Через це сидіти в кріслах зручніше та людина менше втомлюється в довгих поїздках. Хоча підтримки в поясничній зоні їм все ж не вистачає.
Дверні ручки в салоні замінили стильними ремінцями. А передня панель отримала після рестайлу можливість додаткової індивідуалізації. В тестовій машині панель декорована мякою тканиною. Але вона може мати і деревʼяний декор. По її периметру проходить смуга оздоблення в колір кузову авто.
Внизу консолі розташована пара підстаканників. Вони не дуже зручні через малу глибину. Якщо каву в стакані туди поставити можна, то пляшка води вже не фіксується як слід та весь час падає. Зате кармани в дверних картах доволі місткі та великі.
На центральній консолі головне місце займає 7-дюймовий екран інформаційно-розважальної системи. По периметру її розташовано 6 швидких клавіш виклику основних функцій: музика, навігація, клімат, телефон, програми та налаштування авто. До пристрою легко підʼєднати свій телефон за допомогою Android Auto або Apple CarPlay.
На задньому дивані відчувається що лінія дверей не висока та при посадці в авто потрібно пильнувати щоб не вдаритись головою. Проте в самому салоні місця над головою задніх пасажирів достатньо.
Що стосується запасу місця для ніг, то від такого компактного авто не варто очікувати що його буде багато, адже C3 це компактний міський хетч.
Обʼєм багажного відсіку у рестайлової версії залишився без змін і складає 300 літрів. Для хетчбеку В-сегменту це нормальний показник. Хоча проєм для завантаження міг бути і зручнішим. Порог доволі високий, а з боків він обмежений виступами під задні ліхтарі.
Техніка та поведінка
Для моделі пропонуються бензинові двигуни 1,2 PureTech потужністю 82 к.с. та турбована версія на 110 к.с. Під капотом тестового авто бензиновий турбований двигун та 6-ступінчаста коробка передач Aisin. Варто уточнити що це саме автомат класичної конструкції.
Завдяки гарному крутному моменту в 205 Нм навіть з автоматичною коробкою хетчбек прискорюється до 100 км/годину за 9,8 секунди. Цікаво що на розгоні трициліндровий двигун видає цікавий непарний тембр гарчання. А завдяки тому що максимум крутного моменту доступно вже з 1500 обертів на хвилину машина швидко та охоче реагує на педаль газу. На світлофорах бадьрішим хетчбек можна зробити обравши спортивний режим коробки передач. Хоча вимагати від С3 зайвої спортивності не варто.
Якщо говорити про керування, то кермо зрозуміле, хоча і без особливого задору. Це відповідає загальному характеру хетчбеку і машина сприймається органічно.
А от педаль гальм несподівано чутлива. Навіть після легкого натискання машина відчутно вповільнюється. При їзді за містом на це особливо не звертаєш уваги, а от в міському потоці до характеру гальмування треба призвичаїтись.
Ходова непогано справляється з недосконалістю доріг, але всеядною її не назвеш. У віражах підвіска показує себе досить мʼякою і налаштовує більше на комфортний, аніж спортивний стиль їзди.
Щодо витрати пального то за час тест-драйву в місті машина показала результат в 7,5-8,0 літрів на 100 км. Це трохи вище заявлених заводом 6,8 л/100 км.
Висновок
Якщо підсумувати враження від Citroen C3, то варто сказати що він компактний, доволі прудкий та зручний. В класі він виділяється в першу чергу яскравими рішеннями в дизайні та можливостями індивідуалізації.