На замерзле озеро виїдуть культові автомобілі Mercedes-Benz
На замерзлому високогірному озері Санкт-Моріц у Швейцарії 24 та 25 лютого відбудеться захід The I.C.E. St. Moritz. Тут збереться багато ретроавтомобілів. У перший день машини будуть представлені перед публікою та журі конкурсу елегантності у статиці, у “Parc Fermé”. А у суботу машини продемонструють у динаміці, на льоду озера.
Mercedes-Benz Classic представляє на заході модель C 111-II з двигуном V8 (1970) і спортивний автомобіль 300 SLS (W 198, 1958). До водіїв входить колишній заводський випробувач і нинішній посол бренду Mercedes-AMG Карл Вендлінгер. Підрозділ бренду Heritage покаже Mercedes-Benz 600 (W 100, 1963) на честь 60-річчя цієї моделі, а також родстер 300 SL (W 198, 1958), який буде виставлений на продаж.
Гоночна траса на 50-сантиметровому льоду
Назва The I.C.E. офіційно означає «Міжнародний конкурс елегантності» і водночас належить до льодової поверхні траси. Траса існує лише три місяці на рік: коли взимку на озері Санкт-Моріц є шар льоду завтовшки близько 50 см. На озері створена овальна траса, що включає снігове покриття. Майданчик використовується для проведення різних заходів, у тому числі з гри в поло. На I.C.E. автомобілі змагаються у таких категоріях, як „Open Wheels“, „Barchettas on the lake“, „Le Mans 100“, „Concept Cars & One Offs“ та „Queens on Wheels“. Переможця буде обрано в кожній із категорій.
Mercedes-Benz C 111-II із двигуном V8 змагатиметься у класі «Концепт-кари та одиничні автомобілі», а Mercedes-Benz 300 SLS («Суперлегкий спорт») — у класі «Барчетти на озері».
Історія цього заходу походить від зими 1985 року: у той час група шотландців та англійців виявила іподромну трасу на замерзлому озері Санкт-Моріц як чудове місце для їзди на своїх класичних Bentley. Через 30 років один із тодішніх глядачів підхопив ідею. Це спричинило успішний пробний заїзд “The I.C.E.” зі спортивними автомобілями у 2019 році. Після перерви через пандемію «Крижане ревю» проходить за повною програмою з 2022 року.
Посол бренду Mercedes-Benz Classic на The I.C.E. 2023
Карл Вендлінгер народився 20 грудня 1968 року в Куфштайні, Австрія.
Компанія Mercedes-Benz Classic рада довірити колишньому гонщику ексклюзивні моделі зі своєї колекції, що налічує близько 1000 автомобілів. У посла бренду AMG стиль водіння швидкий, безпечний і щадний по відношенню до автомобілів. На додачу до цього 54-річний чоловік вважається чудовим співрозмовником. У 1990 році Вендлінгер разом з Міхаелем Шумахером і Хайнцем-Харальдом Френтценом брав участь у чемпіонаті світу зі спортивних автомобілів у складі юніорської команди Mercedes-Benz. Як товариш по команді Йохена Масса та Міхаеля Шумахера він здобув кілька перемог у Sauber-Mercedes. 1993 року Карл Вендлінгер перейшов у Формулу-1, де був пілотом команди, очолюваної швейцарцем Петером Заубером.
Автомобілі Mercedes-Benz Classic на I.C.E. 2023
Mercedes-Benz 300 SLS Touring Sports Car (W 198), 1958
Участь: статична та динамічна
Mercedes-Benz 300 SLS (Super Light Sport) – це спеціальне видання 300 SL Roadster (W 198) для автоперегонів. Два екземпляри спортивного автомобіля були побудовані в 1957 р. для американського чемпіонату зі спортивних автомобілів, оскільки омологація серійної версії нової моделі для категорії «Стандартне виробництво» в сезоні 1957 була неможлива. Щоб зберегти шанс у єдино можливій альтернативній гоночній категорії D, серійний родстер був оптимізований, щоб стати 300 SLS, який важив лише 970 кг і розвивав 235 к. с. Це було на 360 кг менше та 20 к. с. більше ніж у родстера 300 SL. З моделлю 300 SLS Пол О’Ши, якого підтримував завод-виробник, виграв чемпіонат Америки зі спортивних автомобілів у категорії D, випередивши конкурентів. Він уже вигравав титул у 1955 та 1956 роках на 300 SL «Gullwing». На “The I.C.E.” Mercedes-Benz Classic використовує автентичну репліку оригінального 300 SLS.
Технічні дані – Mercedes-Benz 300 SLS (W 198)
Рік виконання: 1957
Циліндри: 6 рядних
Робочий об’єм: 2996 куб.
Потужність: 173 кВт (235 к.с.) при 5900 об/хв
Максимальна швидкість: 260 км/год
Mercedes-Benz C 111-II з двигуном V8, 1970
Участь: статична та динамічна
Mercedes-Benz представив C 111 на автосалоні у Франкфурті (IAA) у вересні 1969 р. Машина відрізнялася розвиненою клиноподібною формою і дверима типу «крило чайки», корпусом з армованого скловолокном пластику (GRP) і оснащувалася трироторним двигуном у 280 к. с. Цей футуристичний спортивний автомобіль міг розвивати швидкість до 270 км/год. Наступного року на автосалоні в Женеві було представлено перероблену версію C 111-II, тепер уже з чотирироторним двигуном Ванкеля і потужністю 350 к. с. У цій версії C 111 розганявся з місця до 100 км/год за 4,9 секунд і мав максимальну швидкість 300 км/год.
Незважаючи на численні замовлення, C 111 так і залишився чисто експериментальною машиною та в серію не пішов. Натомість Mercedes-Benz розробив на його основі серію рекордних автомобілів: C 111-II D (1976 р.) та C 111-III (1977–1978 рр.), обидва з п’ятициліндровим дизельним двигуном. C 111-IV (1979) з двигуном V8 з іскровим запалюванням і турбокомпресором. У 1970 році C 111-II також став основою для варіанта V8 із стандартним двигуном M 116 (200 к.с.) для порівняння зі спортивним автомобілем Ванкеля.
Технічні дані – Mercedes-Benz C 111-II із двигуном V8
Рік виконання: 1970 р.
Циліндри: V8
Робочий об’єм: 3499 куб.
Потужність: 147 кВт (200 к.с.) при 5800 об/хв
Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198), 1958
Участь: статична
На Женевському автосалоні в березні 1957 року компанія Mercedes-Benz представила родстер 300 SL (W 198) як наступника купе 300 SL “Gullwing” того ж модельного ряду, що дебютував у 1954 році. Спортивний автомобіль з відкритим верхом був схожий на купе, хоча модифікований каркас безпеки тепер дозволяв встановлювати двері зі звичайними петлями. Вони були необхідні для водіння з відкритим верхом і були зручнішими при посадці та висадці. Ходова частина також отримала подальший розвиток: замість класичної двошарнірної конструкції був використаний одношарнірний міст, із заниженою точкою повороту. Родстер 300 SL вперше отримав компенсуючу пружину. З осені 1958 року родстер був доступний на замовлення зі знімним жорстким дахом.
Саме на основі стандартного родстера 300 SL інженери Mercedes-Benz розробили гоночний варіант 300 SLS, з яким Пол О’Ши виграв категорію D американського чемпіонату спортивних автомобілів у 1957 році. Це замкнуло коло, оскільки 300 SL був заснований на однойменному гоночному автомобілі (W 194), який успішно показав себе в автоспорті в сезоні 1952 року. У 1961 році родстер 300 SL був оснащений дисковими гальмами, а в 1962 – литим алюмінієвим картером. Виробництво спортивного автомобіля тривало до 1963 року. Усього за сім років було збудовано 1858 екземплярів ексклюзивного спортивного автомобіля. Сьогодні це одне з найпопулярніших класичних авто.
Технічні дані – Mercedes-Benz 300 SL Roadster (W 198)
Період випуску: 1957-1963
Циліндри: 6 рядних
Робочий об’єм: 2996 куб.
Потужність: 158 кВт (215 к.с.) при 5800 об/хв
Максимальна швидкість: до 242 км/год
Mercedes-Benz 600 (W 100), 1963
Участь: статична
“Гранд-Мерседес” 600 – ексклюзивний автомобіль вищого престижу”: з таким заголовком вийшов прес-реліз, присвячений прем’єрі у вересні 1963 року на Міжнародному автосалоні (IAA) у Франкфурті-на-Майні машини Mercedes-Benz 600. Деякі з її особливостей: перший двигун V8 на автомобілі Mercedes-Benz, продуктивність на рівні спортивного автомобіля, безліч зручних функцій з гідравлічним керуванням для регулювання сидінь, відчинення та закривання дверей, вікон та кришки багажника. До цього додалися пневматична підвіска, гідропідсилювач керма та центральний замок, а також система опалення та вентиляції з електронним керуванням. Враховуючи всі обставини, обладнання було унікальним на той час і вважалося сучасним на той період.
З внутрішньозаводським позначенням W 100 розкішний седан майже два десятиліття утримував позицію міжнародного зразка у найвищій автомобільній категорії. За 17 років було виготовлено 2677 екземплярів, із них 487 у версії Pullman. Двигун V8 робочим об’ємом 6,3 л розвивав 250 к. с. Покупцями «600-го» були королівські особи, глави держав та не менш визначні бізнесмени та представники шоу-індустрії.
Технічні дані – Mercedes-Benz 600 (W 100)
Період випуску: з 1963 по 1981 рік
Циліндри: V8
Робочий об’єм: 6 332 куб.
Потужність: 184 кВт (250 к.с.) при 4 000 об/хв
Максимальна швидкість: 205 км/год