Як перед Новим роком встановили два світові рекорди швидкості
Цього дня, 30 грудня 1905 року, француз Віктор Емері (Hemery), виступаючи на автомобілі Darracq, встановив світовий рекорд швидкості на суші – 176,46 км/год. Що ж являли собою машини цієї марки?
Ще в 1891 році підприємець Олександр Даррак утворив фірму з виробництва велосипедів, а через п’ять років переключився на автомобілі. Починаючи з 1901 року, вони виступали на різних змаганнях, причому успішно і здобули там низку нагород. І врешті-решт керівництво фірми вирішило замахнутися і на світовий рекорд швидкості.
У листопаді 1904 року гонщики В. Емері та П. Бара почали заїзди на яскраво-червоних гоночних машинах. На кожній стояв двигун робочим об’ємом 11,8 л, що розвивав 100 к. с. Важила машина рівно 1000 кг. І 30 грудня 1904 року П. Бара встановив рекорд – 168,222 км/год.
Наступного, 1905 року, боротьба за абсолютний рекорд швидкості розгорілася між багатьма фірмами. Але підсумок був підведений знову-таки на автомобілі Darracq, і знову 30 грудня. Цього разу на старт вийшла зовсім інша, куди потужніша машина. На ній стояла V-подібна верхньоклапанна «вісімка» робочим об’ємом 22518 см куб., яка розвивала 200 к. с. – рівно вдвічі більше попередниці.
Цікаво, що з метою зменшення ваги автомобіль позбавили кузова. На голе шасі просто встановили два сидіння: одне для водія, інше, як було тоді прийнято, – для механіка. І цією машиною Емері, під час заїзду у французькому місті Арль, таки встановив новий світовий рекорд.
Потрібно додати, що 1905 рік був надзвичайно вдалим для цього талановитого спортсмена. Декількома місяцями раніше, виступаючи знову ж таки на автомобілі Darracq, він вийшов переможцем у двох престижних перегонах: у США – на Кубок Вандербільда, і в Європі – на перегонах в Арденах, Citcuit d’s Ardenne (див. нижнє фото).