Румунський однокласник «Таврії» – раритет на українських дорогах (відео)
Сьогодні Oltcit Club вже раритетний автомобіль, хоча наприкінці 80-х це була одна з перших легкових іномарок, що офіційно постачалася для продажу нашому населенню. Днями кореспондентові “Автоцентру” вдалося сфотографувати одну таку машину на київських вулицях. Примітно, що вона на старих номерних знаках, тому не виключено, що має ще першого власника.
Автомобілі Oltcit є дітищем румунсько-французького СП, 36% акцій якого було за фірмою Citroen. Не дивно, що Club також відомий як модель Сitroen Axel, яку готували свого часу на заміну машині Citroen 2CV. Виробництво розгорнулося 1981 року на заводі у Крайові. Примітно, що навіть емблема Oltcit скидалася на «ситроєнівську», тільки тут був один шеврон замість двох.
Oltcit Club є тридверним хетчбеком довжиною 3732 мм. Машина отримала характерний дизайн завдяки кормі з негативним кутом нахилу та боковинам кузова, що частково прикриває задні колеса. Аеродинаміка вийшла досить непоганою – Сd становив 0,36.
Автомобіль був передньопривідний і рухався опозитним двигуном повітряного охолодження, запозиченим від Citroen Visa. Пропонувалося три різні мотори на вибір: двоциліндровий, 652-кубовий, потужністю 34 л. с. і два чотирициліндрові, на 1129 см куб. у 57 л. с. та 1299 см куб., 61,5-сильний. З останнім комплектувалася вже не 4-х, а 5-ступінчаста коробка – такі автомобілі йшли в основному на експорт. Зауважимо, що з 1984 року Oltcit Club продавався в Західній Європі під маркою Citroen Axel 11 і коштував навіть менше, ніж “старий” 2СV.
До нас надходили переважно Oltcit Club 11, тобто з 4-циліндровим двигуном. Однак широкого поширення машина у вітчизняних споживачів не набула, оскільки цю цінову нішу на ринку зайняла новинка українського автопрому – ЗАЗ-1102 «Таврія». Не дуже Oltcit Club продавався і в Європі – давалася взнаки якість збірки. У результаті за 10 років було виготовлено лише 60 168 автомобілів.
У 1991 році Сitroen вийшов із СП і підприємство отримало назву SC Automobile Craiova SA. Тут продовжили випуск моделі Club, але вже під брендом не Oltcit, а Oltena. Однак випуск машини під новою маркою тривав недовго, до 1994 року, коли було утворено нове СП – між вищеназваною румунською компанією та Daewoo Heavy (з частками участі 49 і 51%), що отримало назву Rodae. У 2008 році це підприємство викупив Ford Europe, і воно було перейменовано на Ford Romania.