Водневий BMW: чому на нього ставлять у компанії та чим він добрий
Виступаючи на презентації першого серійного електромобіля Rolls-Royce, голова правління BMW Group Олівер Ціпсе пообіцяв, що до кінця десятиліття у модельній лінійці BMW з’явиться серійний воденемобіль.
«У цьому десятилітті у BMW з’явиться життєздатний продукт із воднем. Ви це побачите», — сказав Ціпсе.
При цьому він додав, що зрештою моделі з водневими паливними елементами з’явиться у всіх брендів Групи. На думку Ціпсе, це єдина можливість «їздити без шкідливих викидів» за відсутності розвиненої зарядної мережі для електромобілів. Крім того, в деяких районах побудувати водневу інфраструктуру простіше, ніж електричну. Наприклад, там, де немає підключення до електромережі.
Водночас BMW Group не планують робити водневі автомобілі основним напрямком бізнесу, але своє місце в цьому сегменті ринку вона, поза сумнівом, займе. Відомо, що BMW з 2021 року тестує водневий i Hydrogen NEXT на європейських дорогах загального користування. Він побудований на базі BMW X5 та використовує паливні елементи, розроблені спільно з Toyota. Серійну версію свого першого водню баварці покажуть до кінця 2022 року. Швидше за все, виробництво буде дрібносерійним.
Концепт BMW i Hydrogen NEXT компанія показала ще 2019 року. Він був укомплектований 374-сильним електродвигуном, 170-сильним електрохімічним генератором та буферною батареєю. Акумуляторний блок заряджається від водневого паливного елемента або за рахунок рекуперації енергії гальмування. Для зберігання водню передбачено два баки з армованого вуглеволокном пластику. Характеристики серійної версії BMW i Hydrogen NEXT поки не озвучені.
Під час того ж виступу Ципсе натякнув, що водневі версії можуть з’явитися у Rolls-Royce Phantom та Rolls-Royce Ghost.