Як в Україні працює бразильський Fiat, який заполонив Європу
Розвізний фургон Fiat Fiorino другого покоління сьогодні вже нечасто зустрінеш на українських дорогах. Ця машина вироблялася на бразильському заводі в місті Бетім з 1987 року, а в Європу поставлялася в 1988 – 2000 рр. За весь час європейці придбали близько 250 тис. таких автомобілів.
В основі даного Fiat Fiorino лежить бразильський седан Duna на платформі Uno. Модель пропонувалася як глухий фургон, вантажопасажирський Panorama і пікап. Машина мала компактні габарити – довжину 3949 мм, ширину 1550 мм і висоту 1893 мм. Споряджена маса становила 950 – 1025 кг.
Спочатку на автомобіль встановлювали 1,3-літровий бензиновий двигун Fiasa в 50 к. с. і 1,7-літровий 60-сильний дизель. У 1989 році з’явився бензиновий варіант 1,5 л (67 к. с.), який для Європи комплектували впорском і каталізатором – потужністю вже 75 «конячок».
У 1992 році Fiat Fiorino оновили – крім рестайлінга передньої частини і зміненого інтер’єру з’явилися більш екологічні двигуни. Дизель отримав нові впускну систему і паливний насос, що зробило роботу більш плавною. А ось потужність знизилася на 2 к. с. – до 58 к. с. Щоб звільнити місце під каталізатор, встановили бак меншого обсягу – 52 л замість 54 л.
У 1994 році автомобіль отримав нову платформу Fiat Mille, зі збільшеною на 215 мм колісною базою – 2580 мм. Зросли й габарити: довжина – 4159 мм, ширина – 1622 мм і висота – 1920 мм. Об’єм вантажного відсіку збільшився до 3,2 м куб.
Зовнішні дизайнерські відмінності звелися до цільних бічних вікон (або заглушок) на вантажному відсіку – тепер їх було по два (дві) з кожного борту, а не чотири.
Дизельний двигун для Європи отримав систему рециркуляції випускних газів. На машині з’явився 1,4-літровий бензиновий агрегат від моделі Tipo – потужністю 68 к. с. Для бразильського ринку також пропонувалася й 1,0-літрова версія в 56 к. с., вантажопідйомністю 500 кг, яка розганялася до 138 км/год.
Fiat Fiorino почали також збирати на заводах в Аргентині, Парагваї та Чилі. У 1997 році був проведений останній рестайлінг для машин, що поставлялися до Європи – з решітки радіатора зникла поперечина.
Що ж стосується місцевого ринку, то в 2001 році побачила світ інша решітка радіатора, яку на наступний рік прикрасили круглим логотипом Fiat в ретро-стилі. У 2004 році бразильські Fiorino отримали носову частину в дусі Doblo. У підсумку модель протрималася на конвеєрі до 2013-го. Протягом 23 років вона залишалася лідером у своєму сегменті. Тільки на заводі в Бразилії було вироблено 981 922 Fiorino другої генерації, з яких 206 302 c кузовом пікап.