Quantron AG презентував водневий тягач з запасом ходу 1500 км
Компанія Quantron AG на виставці IAA Transportation 2022 в Ганновері показала світову прем’єру – магістральний сідловий тягач на водневих паливних елементах QHM FCEV Truck.
За основу було взято серійний тягач MAN TGX, якому встановили замість турбодизеля дві водневі паливні установки FC Move-XD по 120 кВт кожна, розроблені Ballard Power. Задній міст також інший – електричний eGen Power 130D від Allison Transmission.
Базова модель тягача – 44-1000 оснащена інтегрованим в раму баком на 54 кг водню і розрахована на запас ходу до 700 км. Оптимізувати витрату водню допоможе інтелектуальна система Q-ENERGY. Електромотор має постійну потужність 400 кВт, а пікову – 550 кВт. Батарея застосовується ємністю 118 кВт.год. Машина доступна як сідловий тягач 4х2 або шасі 6х2 для установки різних кузовів. Замовлення на новинку і продажі стартують у другому кварталі 2023 року.
Інші моделі – 60-2000 і 44-2000 призначені для ринку Норвегії. Тут запасу водню вже 116 кг – баки розташовані не тільки в рамі, а й за кабіною. Перша з моделей може проїхати без дозаправки 1100 км, а друга – 1500 км. Установки Fuel Cell, електромотори і батареї застосовуються ті ж, що й на базовому тягачі 44-1000. Крім того, є ще одна модель – 27-1000, розрахована на роботу в складі наддовгих автопоїздів. Водню тут – 54 кг, а запас ходу – до 700 км.
В якості опції водневі тягачі пропонуються з ефектним аеродинамічним обвісом, який надає машинам своє «обличчя», маскуючи марку автомобіля-донора.
Quantron AG також анонсувала й випуск батарейно-електричних тягачів – QHM BEV, також на базі вантажівок MAN Truck Generation. Новинки будуть запропоновані в двох моделях: сідловий тягач 44-400 і шасі 27-400. Ці машини комплектуються електромотором постійною потужністю 375 кВт і батареями ємністю 280 – 392 кВт., які можна заряджати від станції в 350 кВт. Запас ходу – близько 350 км. Ці автомобілі вже доступні для замовлення.
На стенді також можна побачити і екологічно чистий малотоннажник – QLI, побудований на базі IVECO Daily. Машина доступна як у водневому варіанті – повною масою 4,2 – 7,2 т і запасом ходу до 500 км, так і в батарейно-електричному – повною масою 3,5 – 7,2 т. Останній у найлегшому виконанні має вантажопідйомність 1000 кг. Також демонструється і батарейний 12-метровий низькопідлоговий електробус Cizaris 12EV із запасом ходу 370 км, про який ми вже докладно писали.