Як Renault побудував на одній платформі цілий ряд успішних моделей
Розміщена днями в соцмережі фотографія кількох моделей Renault наштовхнула на думку розповісти про деякі з них детальніше, тим паче, що свого часу вони зустрічалися й на українських дорогах. Йдеться про моделі 12, 18 і Fuego. Усіх їх, як і менш відомі у нас — Renault 15 і 17, об’єднує одна платформа і однакова колісна база — 2441 мм.
Почнемо з Renault 12, який вироблявся з 1969 до 1980 р. у Франції і до 2000 р. у Туреччині. Машини пропонувалися з кузовами седан, універсал та фургон. Крім того, на наших теренах популярність отримала ліцензійна румунська модель Dacia 1310, що випускалася до 2004 р., а в ролі пікапа — до 2006 р. (свого часу пікап побував у нас на тест-драйві).
За всі роки тільки машин Renault 12 було складено понад 2,6 млн екз. Автомобілі оснащували бензиновим мотором 1289 см куб. в 60 к. с., який забезпечував максимальну швидкість 145 км/год. Пізніше з’явилася версія Gordini — із двигуном в 1565 см куб. і двома двокамерними карбюраторами Weber — потужністю 145 к.с.
Зрештою на зміну «12-й» прийшла модель Renault 18. Вона випускалася як седан і універсал з 1978 до 1989 року і стала по-справжньому всесвітньою, оскільки вироблялася в 10 країнах на чотирьох континентах, зокрема в Аргентині та Австралії. Модель пропонували з бензиновими моторами 1,4 і 1,6 л, зокрема турбо в 110 к. с., а також з 2,0-літровим дизелем на 88 к. с. Загалом випущено 2 028 964 автомобілі.
І третій герой нашого оповідання — найкрасивіша модель Renault Fuego. Цей тридверний спортивний ліфтбек випускався з 1980 до 1986 року. І нехай цих машин було виготовлено не так багато, як попередніх — 265 367 од. — вони увійшли в історію носіями низки передових рішень. Почнемо з того, що кузов Fuego випробовували в аеродинамічній трубі, завдяки чому коефіцієнт Сх становив лише 0,32 – 0,35.
Ця машина також однією з перших отримала центральний замок з дистанційним керуванням і кнопки магнітоли на кермі. І нарешті — «Вогонь», а саме так перекладається з іспанської Fuego, став одним з найшвидших серійних турбодизельних автомобілів. 2,1-літровий агрегат в 88 к.с. розганяв машину до 180 км/год. Машини також пропонувалися з бензиновими агрегатами в 1,4 л (63 к. с.), 1,6л (96 к. с.) і 2,0 л (110 к. с.). Найпотужнішою стала версія Turbo — зі 132-сильним мотором 1,6 л.