У скільки обходиться робота автобуса на холостому ходу – дизельного та електричного
Багато хто навіть і не здогадуються, скільки палива витрачає двигун міського автобуса на холостому ходу, і скільки грошей на цьому втрачається. Завдяки телематичній системі ViriCiti, встановленій на більше ніж 5000 машинах, вдалося провести цікаве дослідження.
В Європі і в Північній Америці було проаналізовано понад 8,5 млн сеансів холостого ходу електричних автобусів і 3,4 млн – дизельних. Водночас, якщо машина в цьому режимі працювала понад 10 хв., то це фіксувалося як експлуатація поза маршрутом (not is service).
І ось що виявилося. Дизельний автобус в середньому за рік витрачає в режимі холостого ходу 1123 л палива. Причому 41% від цього припадає на роботу поза маршрутом. Всього ж на холостий хід припадає 7,28% від загальної витрати палива. Щодо електробуса, то у нього на холостий хід витрачається в рік 3536 кВт, тобто 18,1% від усієї витрати. З 58% енергії холостого ходу припадає на роботу в режимі not is service.
А тепер найцікавіше, у скільки це обходиться? Якщо брати дизельний автобус, то на роботу холостого ходу поза маршрутом йде 460 л палива на рік. Якщо взяти вартість одного літра в 1,1 євро і помножити на 100 машин в парку, то виходить 50 000 євро. А ось електробуси в цьому сенсі набагато економічніші. На холостий хід not is service припадає 2057 кВт на одну машину на рік. Якщо вважати вартість 1 кВт по 0,05 євро і помножити знову ж на 100 одиниць, то виходить 10 000 євро. Така ось арифметика.