У найдовшого автобуса Ikarus з'явився двійник
Компанія Budapesti Kozlekedesi Zrt. з Будапешта днями презентувала найдовший угорський автобус з коли-небудь вироблених-триланкову міську модель Ikarus 293. Це репліка легендарної машини, яка зовні на 95-98% відповідає оригіналу. Правда, вона дещо коротша-близько 22 м і важить близько 18 т. Відзначимо, що справжній довгомір мав від носа до корми 22 680 мм і був розрахований на перевезення 229 осіб.
Повна маса автобуса при повній місткості досягала 33 450 кг. а розганяв машину до 70 км/год дизельний двигун Raba D2156 MTU потужністю 254 к. с., що працює в парі з автоматичною трансмісією Voith.
На репліці стоїть вже більш потужний, турбований мотор Raba D10. Тут також застосували і більш безпечний механізм зчленування.
Нагадаємо, що оригінал Ikarus 293 був виготовлений в єдиному екземплярі в 1988 році для СРСР, але справа так і не вигоріла. У 1991 році машину істотно допрацювали для іранського ринку – встановили другу пасажирські двері відразу за передньою віссю, змінили планування салону, а рідний дизель поміняли на більш потужний, 280-сильний MAN D2866. Автоматичну КП, правда, залишили.
І 8 січня 1992 року наддовга Угорська «гармошка» прибула в Тегеран, де пропрацювала на маршруті до 2009 року. Добре, що після цього машину не порізали на металобрухт, як багато фанатів марки довго вважали. Виявляється, зараз вона знаходиться в колекції одного місцевого перевізника, в компанії з двома іншими моделями Ikarus — тривісний 356 і 260-й.
Що ж, поки оригінал Ikarus 293 перебуває досить далеко від місця свого народження, його може замінити чудово виготовлений двійник. А там, хто знає, може колись унікальний Ikarus-довгомір все ж повернеться на історичну батьківщину.