БелАЗ зацікавився російськими двигунами від підводних човнів
“БелАЗ” потрапив під санкції Європейського Союзу в червні 2021 року. Вони стали реакцією на екстрену посадку в Мінську літака Ryanair, що летів з Афін до Вільнюса 23 травня. На борту перебував Роман Протасевич, засновник визнаного в Білорусі екстремістським Telegram-каналу Nexta, затриманий унаслідок інциденту в аеропорту білоруської столиці.
Паралельно з ЄС санкційні списки розширили США, Велика Британія та Канада. Пізніше санкції розширили через створену урядом Лукашенка міграційну кризу. Нова хвиля санкцій накотилася на Білорусь навесні цього року, після розв’язаної Москвою війни в Україні.
В результаті “БелАЗу”, як і багатьом російським автозаводам довелося зайнятися “імпортозаміщенням”. Білоруський виробник важкої кар’єрної техніки почав шукати заміну дизельним двигунам, які раніше поставляли американська Cummins Inc. і німецька MTU Friedrichshafen GmbH. Як стало відомо, їх планують замінити російським дизельним мотором ДМ-185 Уральського дизель-моторного заводу (УДМЗ). На білоруські самоскиди будуть встановлювати адаптований для вантажівок корабельний 12-циліндровий двигун 12ДМ-185A. У базовій модифікації такий агрегат видає 2536 к.с. і використовується, зокрема на російських підводних човнах.
Корабельний “дизель” ДМ-185 розроблений в 2015 році за участю німецької інжинірингової фірми FEV. Нагадаємо, що на той момент Росія перебувала під санкціями ЄС через анексію Криму, але німців це не зупинило. Створений за їх допомогою мотор в Росії називають одним з найперспективніших Російський тежелих “дизелів”.