Як автобус долучився до культурної спадщини ЮНЕСКО
Цей дивовижної краси автобус Mercedes-Benz LO 1112 сьогодні демонструється у фірмовому музеї легендарної марки в Штутгарті. Машину було привезено з далекої Аргентини 24 роки тому. Її відмінною особливістю є кузов, оформлений в унікальному художньому стилі fileteado porteno.
Він являє собою поєднання різних візерунків і з’явився ще на аргентинських каретах наприкінці XIX століття. Це не лише привертало увагу, а й було ефективним засобом проти викрадення, тому що кожна робота була неповторною.
Надалі цей стиль перейшов і на автобуси. Однак у 1975 році місцева влада заборонила його використовувати на транспорті, взявшись за стандартизацію оформлення. І ця заборона була знята лише у травні 2006 року. Цікаво, що fileteado porteno у грудні 2015 року був визнаний всесвітньою культурною спадщиною ЮНЕСКО, нарівні з танго, яке отримало цей статус у 2009 році.
Представлений у музеї автобус був виготовлений на заводі Mercedes-Benz у Буєнос-Айресі, найстарішому зарубіжному підприємстві марки, утвореному 70 років тому. Шасі LO 1112 поставлено з Німеччини. Воно має характерну для вантажівок Mercedes-Benz 50-х років кабіну з напівкруглим укороченим капотом.
Індекс розшифровується наступним чином: L – Lastwagen (з нім. «вантажівка»), O – Omnibus (з нім. «автобус»), 11 – повна маса в тоннах, 12 – потужність двигуна кінських силах, без останнього нуля, тобто 120 к. с. Усього з 1965 по 1973 роки було вироблено 5 338 таких шасі.
Цей автобус був придбаний місцевим перевізником Гектором Пріто в 1969 році і експлуатувався на 6-му маршруті в Буенос-Айресі аж до списання 1984-го.
Однією з відмінних деталей його корми є портрет Карлоса Гарделя – відомого аргентинського актора, співака та композитора, який став найвизначнішою фігурою в історії танго.
В 1999 році автобус LO 1112 був відновлений до первозданного виду і відправлений через океан до Штутгарту. На відкритті нового музею Mercedes-Benz у травні 2006 року був присутній і перший власник машини, якого запросили як почесного гостя разом із сім’єю.
Можна тільки здогадуватися, які почуття наринули на Гектора Пріто, коли він побачив своє дітище в експозиції. Особливо зворушлива табличка на задньому бампері, з написом Gracias Hector («Спасибі Гектор», зроблена на подяку його клієнтами перед відправкою автобуса до Європи).