Тестуємо Nissan Juke N-Design: наскільки сильно відрізняється топова версія кросовера?
Новий Nissan Juke презентували в Україні влітку 2021 року, хоча на світ друге покоління моделі з’явилося ще в 2019 році. Так чи інакше, увага до новинки чимала, адже перший Джук став дуже популярним, багато в чому знаковим автомобілем, і протримався на конвеєрі цілих десять років. Тому ми вирішили ще раз уважніше поглянути на цей кросовер і взяли на тест його топову комплектацію N-Design.
Автомобіль, що зустрічав мене у дилерського центру, блищав двоколірним забарвленням: основним кольором був насичений, глибокий червоний Fuji Sunset, а дах і стійки були пофарбовані в чорний. Для N-Design такий елемент персоналізації є стандартом, а вибирати можна з 15 варіантів. Для не самих топових комплектацій таке забарвлення можливе тільки за доплату, а для початкових версій і зовсім недоступний. І тут давайте одразу розберемося, які варіанти комплектацій пропонує нам новий Nissan Juke.
Комплектації та ціни
Всього комплектацій на українському ринку у кросовера п’ять: Visia, Accenta, N-Connecta, Tekna і N-Design. Перша, Visia, це по суті “база”, яка йде тільки з “механікою” і в якій набір опцій мінімальний, але приваблива ціна, адже саме її ми бачимо в рекламі з приставкою “від”. І на сьогодні стартовий прайс на Джук становить 515 350 грн. (близько 18 300$). І справедливості заради зазначу, що з моменту старту продажу влітку вона майже не змінилася, адже і тоді Juke коштував від 515 тисяч гривень.
Незмінна ціна і на другу комплектацію Accenta – 570 880 грн. (20 200 $). Тут вже є клімат-контроль, підігрів передніх сидінь і дзеркал, мультимедіа з 8-дюймовим сенсорним екраном, камера заднього виду, підтримка Apple CarPlay і Android Auto, литі 17-е диски та інші опції. Доступна така комплектація як із “механікою”, так і з “автоматом”, в ролі якого виступає ні, не варіатор, а 7-ступенева преселективна коробка (DCT). Саме ця комплектація має найбільші шанси стати найпопулярнішою, адже за 21 тисячу ви отримуєте непоганий рівень оснащення і АКПП.
У трьох інших комплектаціях наголос зроблено на щедре оснащення і на додаткові фішки, про деякі з яких раніше Juke міг тільки мріяти. Так, наступна (третя) комплектація N-Connecta серед іншого може похвалитися підігрівом лобового скла і великим дисплеєм на панелі приладів (про нього ми ще згадаємо), а також безключовим доступом і системою попередження про перехресний рух ззаду. Ціна такої версії – від 663 700 грн.
Наступні дві комплектації по суті можна вважати топовими, але все ж невеликі відмінності між ними є. Так, в Tekna зроблений трохи більший наголос на технологічності, А В N-Design, відповідно, на дизайні. Крім згаданого двоколірного забарвлення тут можлива персоналізація інтер’єру за допомогою вибору шкіряного оздоблення з кольоровими вставками, встановлено аудіосистему Bose Personal Plus c вмонтованими в підголівник динаміками, 19-ті литі диски і так далі. І все це вже за 786 600 грн, тобто майже за 28 тисяч доларів США. Чи варта ця версія таких доплат, порівняно з початковими? Питання, звісно, риторичне і багато в чому індивідуальне, але ми всі спробуємо знайти на нього відповідь.
Виглядає Nissan Juke N-Design справді стильно і дорого, причому ні за габаритами, ні за стилем це вже не той малюк, яким ми знали його раніше. Він витягнувся в довжину, ширину і висоту (нові габарити 4210 мм, 1827 мм, 1595 мм відповідно), помітно збільшився в колісній базі (2636 мм, плюс 105 мм) і загалом став соліднішим.
Звичайно ж, дизайнери дуже намагалися перенести характерні елементи моделі на нове покоління, щоб зберегти їй впізнаваність. З передньою частиною у них вийшло відмінно – характерні круглі фари і окремо та високо розташовані габарити знайомі чи на кожному автолюбителю. Ох, скільки суперечок було, скільки обговорень свого часу! Але стиль виявився не тільки харизматичним, але й вдалим, і дуже скоро Nissan Juke став трендсетером, задаючи напрямок цілому класу. А ту ж “багатоповерхову” оптику почали запозичувати собі й інші виробники.
Цікаво вийшло і з задньою стійкою і інтегрованою ручкою дверей. На двоколірному забарвленні всі ці переходи виглядають дійсно цікаво. А ось корма в цілому вийшла досить скромною. І своєму попереднику вона в ефектності поступиться. З іншого боку, новий стиль є фірмовим і саме в такому ключі будуть “намальовані” інші новинки Nissan. Найближча з них, нагадаємо, новий Nissan Qashqai, з яким ми познайомимося дуже скоро. Ціни на новий Кашкай оголосили ще в грудні.
У салоні
Салон нового Juke у версії N-Design справляє вау-ефект! На літньому прем’єрному тесті комплектація була трохи простішою, а інтер’єр оформлений в чорних тонах. Те, що в ньому використані сірі вставки, я і помітив не одразу. Інша справа тут: чорно-червоний салон із великими вставками на центральній консолі і передній панелі, а також дверних картах. Округлі лінії доповнюють круглі дефлектори системи вентиляції, а в ролі акцентів використаний лакований пластик.
У цікавій стилістиці вдало знайшли свої місця вельми практичні рішення. Так, багато функцій мультимедійної системи виведені на класичні клавіші — так безпечніше, запевняють в Nissan і з цим важко не погодитися.
Сам 8-дюймовий кольоровий сенсорний екран з хорошою графікою і роздільною здатністю. Всі комплектації крім базової оснащені Android Auto і Apple CarPlay, в топових є також і навігація. Працює система швидко і майже не замислюється. Ну а доволі незвичайна (і не завжди зручна) функція, коли один блок і один екран відповідали і за налаштування клімату, і за налаштування самого автомобіля, залишилася в минулому. За налаштування (а точніше “підлаштування” їздового характеру Juke відповідає окремий важіль.
На водійському місці зручно, і діапазон налаштувань дає змогу не шукати компроміси. Зручне у хваті (і немаленьке) кермо, апріорі висока посадка і хороша оглядовість, інформативна панель приладів. Тут ніссанівці також не стали винаходити велосипед і застосували тему, яка вже добре зарекомендувала себе: аналогові спідометр і тахометр доповнили великим (7-дюймовим) кольоровим екраном бортового комп’ютера. Він містить безліч вкладок з масою інформації, але гортати їх зручно і все влаштовано логічно.
Другий ряд сидінь абсолютно інший і порівнювати його з тим, що був у першого покоління навіть не зовсім коректно. Тут більший дверний отвір, зручніша посадка і, найголовніше, просторіше для ніг і над головою, принаймні, мені з моїм ростом 1,82 було не тісно. Пам’ятаєте збільшену колісну базу? Так ось, на надбавку місця для ніг в “чистому вигляді” пішло 58 мм. А це вже відчутно! Також тут є кишені для газет / журналів у спинках передніх крісел і USB-вхід. До речі, цільні спинки передніх крісел і оформлені цікаво. У накладку на підголівники вмонтовані динаміки акустики Bose, які роблять звучання соковитішим, а головне дають змогу індивідуально налаштовувати звукове поле для водія і переднього пасажира.
Багажник також став відчутно більшим — 422 літри об’єму замість колишніх 251 л. Нова цифра, втім і як об’єм, який реально можна завантажити, хороший для класу і для того, щоб вмістити багаж всіх пасажирів. У нього не бідне оздоблення (без пластику з бортів), міцна переставна фальшпідлога і запаска-докатка в самому низу. З іншого боку, поріг у нього широкий.
Драйв
Під капотом нового Nissan Juke встановлено єдино можливий двигун — це турбобензиновий 1-літровий мотор потужністю 114 к.с. і крутильним моментом в 180 Нм. У нього три циліндри, але як ми з’ясували під час першого тесту можливостей цього силового агрегата в місті в зв’язці з 7DCT цілком вистачає. Везуть вони кросовер добре, в потоці не загубишся і не відстанеш, навіть невеликий “запас” під педаллю є.
До того ж у розпорядженні водія три режими руху і підкермові пелюстки, вони теж допомагають. Проблеми виникли тільки в сильну спеку на шосе — там Джуку було важкувато. Нинішній же тест повністю підтвердив таку розкладку сил, і вона мене цілком влаштувала. Тому що такі машини переважно стовідсоткові городяни і на траси вибираються не так вже й часто. Ба більше, є такі Juke, які з центру міста рідко виїжджають!
Звісно, зі зміною покоління кросовер подорослішав і “ареал” його проживання вже точно розшириться. Це вже трохи більше, ніж друга машина в сім’ю для того, щоб з’їздити за продуктами, на роботу, та відвезти дітей в садочок, школу, на тренування (потрібне підкреслити).
Але більш тривалий міський тест підтвердив і інші припущення – на 19-х дисках з низькопрофільними шинами (225/45 R19) Nissan Juke їде жорстко і енергоємністю підвіску не балує. Нерівності, а там паче сюрпризи наших доріг він не шанує і однозначно “твердо” повідомляє про це водієві і пасажирам. Так, такий Juke добре стоїть на дорозі, впевнено керується (кермове тут досить “гостре”) та й в цілому виглядає гламурно, але вже точно любить хороший асфальт. А з таким профілем гуми навіть на легкі міські перешкоди у вигляді бордюрів починаєш поглядати з побоюванням, нехай кліренс тут і 178 мм.
З іншого боку, в місті порадує хороша маневровість, оглядовість і електронні асистенти, які підстрахують в складній ситуації. Та й гламурний вигляд загалом радуватиме око власника, тим паче, що топова комплектація на вигляд дорога. Так що тут все за класикою:”краса вимагає жертв”.
З іншого боку, вибір комплектацій є, і можна взяти саме ту, що більше підходить вам. Nissan Juke подорослішав, причому не тільки візуально, але й виріс, став просторішим, а отже, готовий до нових викликів. Чи зможе він продовжити успіх попередника? Цілком можливо, але потрібно дати йому час.