WRC: Лебедина пісня бензинової ери на «Ралі Монца». Що далі?
Другий сезон поспіль Чемпіонат Світу з ралі робить вимушену фінальну зупинку на третьому найстарішому автодромі Світу поблизу італійського Мілану, оскільки Японія ще не готова до проведення Міжнародних турнірів.
До Монци у якості претендентів на титул приїхали представники команд Hyundai Shell Mobis та Toyota Gazoo Racing, хоча у німецько-південнокорейського колективу шанси на командний залік залишалися тільки математичними. Щодо фіно-естоно-японської команди, то однозначно хтось із екіпажів на Yaris WRC ставав би Чемпіонами Світу. Більша ймовірність здобути восьмий титул у кар’єрі мали Себастьєн Ож’є та Жульєн Інґрассія – чинні тріумфатори італійського етапу. Вони ж і почали задавати темп із першої СД. Наприкінці першого дня змагань ініціативу перехопили претенденти на титул та напарники французів – Елфін Еванс зі Скотом Мартіном. Три екіпажі на Hyundai i20 Coupe WRC рухалися слідом, програючи понад 20 секунд. Причому стабільну їзду демонстрували Олівер Солберґ та Елліот Едмондсон, комфортно розташовуючись п’ятими – попереду решти двох представників на Toyota та Теему Сунінена і Мікко Марккули (фіни на етапі підміняли Отта Тянака і Мартіна Ярвеойю).
Увесь другий день між лідерами Чемпіонату відбувалися «гойдалки»: то один, то інший екіпаж виривався уперед, але значної переваги не було. День знову лідерами закінчили Ож’є з Інґрассією – на півсекунди попереду напарників. Французам цілком достатньо було й другого місця на етапі, але на трьох фінальних відрізках можливості випередити себе британськими колегам-конкурентам вони не залишили. 7,3 секунди на фініші – саме з таким відривом тепер вже 8-разові Чемпіони Світу досягли 54-ої перемоги в кар’єрі у 168-ому старті в WRC разом (з 2008 року). Еванс/Мартін – другі як на етапі, так і в сезоні.
Надалі, як відомо, штурман Себастьєна оголосив про завершення кар’єри, а сам Ож’є, як свого часу і його попередник, вирішив провести наступний сезон на неповному розкладі. А це означає, що повторити Світовий рекорд Себастьєна Льоба він не планує. Хоча також варто зазначити, що Себ нещодавно узяв участь в тестах боліду Toyota GR010 Hybrid для Чемпіонату Світу WEC. Зараз Toyota не має собі рівних у гонках на витривалість, тому побачимо, яким будуть пілотські склади на наступний рік. Одне місце із шести у команді точно знайдеться, тому що Казукі Накаджима оголосив про завершення кар’єри.
У WRC наступного року відбувається зміна правил у топовому класі. Замість звичних 1,6-літрових World Rally Cars ми побачимо гібридні автомобілі класу Rally 1. У Toyota це буде GR Yaris Rally1. Одразу по завершенню «Ралі Монци» відбулися й тести цього авто. Елфін Еванс/Скот Мартін пошкодили болід, тому Ож’є не зміг прийняти участь у тестах. Справжнім бойовим хрещенням буде «Ралі Монте-Карло» 20-23 січня, коли дані авто виїдуть на траси СД. Однозначно, що команду Чемпіонів представлятимуть віце-чемпіони-2021 Еванс/Мартін та юна зірка Калле Рованперя з Йонне Халттуненом. Попри найгірший фініш в сезоні дув’ятими, загалом очікуємо прогрес і змагання за топ-3 сезону. Для Себа Ож’є траси січневого ралі дуже близько розташовані до його рідного міста Ґап, тому й Чемпіона Світу, дуже ймовірно, побачимо. Штурманське крісло займе Бенжамен Веллас. А в Швеції дует мають змінити фіни Есапекка Лаппі/Янне Ферм, якщо Себ не вирішить інакше. Четвертим автомобілем Toyota GR Yaris Rally1 під пильним оком Ярі-Матті Латвали мають кермувати Такамото Кацута Аарон Джонстон. В Монці, як і Калле з Йонне, екіпаж фінішував досить низько – на сьомому місці, завдавши зайвої шкоди своїй техніці.
Команда Hyundai зберігає ударну пару екіпажів – Отта Тянака/Мартіна Ярвеойю та Т’єрі Ньовілля/Мартійна Видаґе. Як і в Toyota, модель під нові правила залишається та сама – i20. Естонці були відсутні в Монці, у той час як їх напарники мали б фінішувати на подіумі. На СД 9 бельгійців спіткала прикрість, але пошкодження призвели лише до втрати однієї позиції. На подіумі гонку завершили Дані Сордо і Кандідо Каррера. Солберґ та Едмондсон також сильно виступили, діставшись п’ятого місця. Обидва вищезазначені екіпажі виступатимуть на Hyundai i20 N Rally1 у заводському колективі Андреа Адамо.
І нарешті, про M-Sport Ford WRT. Ґас Ґрінсміт та Йонас Андерссон завершили гонку восьмими, Адріен Фурмо/Александре Корія розбили авто у перший день змагань, а тому завершували ралі за системою Rally2. Так і завершилася 11-річна історія моделі Fiesta у якості авто топового класу. Наступного року зустрічатимемо Ford Puma Rally1, який після «Ралі Фінляндії» почали активно тестувати Крейґ Брін/Пол Неґл. Цей екіпаж, як і інші два (тільки невідоме ім’я штурмана Ґрінсміта) будуть представляти команду.
І саме з M-Sport пов’язана певна сенсація, оскільки за цю команду може нарешті виступити Себастьєн Льоб. На сезон-2006 від подібної пропозиції француз відмовився, зараз 9-разовий Чемпіон може прийняти запрошення. Але без Даніеля Елени. 28 листопада стало відомо, що шляхи Чемпіонів розійшлися не тільки в ралі-рейдах.
P.S.: Також суперновина – це поява нового Чемпіонату Світу FIA – WRRC. Міжнародна Автомобільна Федерація опублікувала календар змагань, до складу якого увійшов і найславетніший ралі-рейд «Дакар». Це змагання стартує 1 січня, тому справжнім уболівальникам автоспорту сумувати не доведеться…