World RX в Португалії: Репетиція перед фіналом
Саме так можна назвати те, що ми побачили під час передостанньої мандрівки Світового ралі-кросу цього сезону до Португалії.
Траса в Монталеґре є відомою для усіх учасників, враховуючи, що саме тут почав свій відлік Чемпіонат Світу в 2014-ому році. Організатори сподівалися на участь восьми гонщиків, поки перед змаганнями не стало відомо про відсутність Кевіна Аббрінґа зі своїм Renault Mégane R.S. Відмітимо, що серед числа учасників лише Тіммі Хансен приймав участь у івенті. Сама 945-метрова траса розташована на висоті 1 км над рівнем моря та має кілька затяжних швидкісних поворотів. Покриття – традиційна зміна доріжки від асфальту до суміші піску і гравію.
З першого хіта в кваліфікації темп почав задавати саме старший з братів Хансенів на своєму Peugeot 208. Фінальний заїзд перед півфіналами виграв брат лідера сезону Кевін. Обидва Хансени сформували першу лінію стартового поля в півфіналі один. Фактично, сам цей півфінал мав на меті визначити четвертого зайвого. Ним став 55-річний ірландець Олівер О’Донован на єдиній Ford Fiesta. Досвідченому гонщику доволі складно було б конкурувати із рештою спортсменів, середніх вік яких удвічі менший – 28 років на шістьох. Після шести кіл взагалі розташування гонщиків на фініші не змінилося: Тіммі та Кевін, а за ними Крішжтіан Шжабо. З другим півфіналом історія повторилася: Юхан Крістофферссон випередив Нікласа Ґрьонхольма та свого напарника Енцо Іде.
На шістку постійних учасників першості очікував лише фінал. Фінал, який сповна компенсував невелику кількість учасників гоночним видовищем.
На старті лідируюча трійка за участі Тіммі Хансена, Юхана Крістофферссона та Кевіна Хансена зберегли свої позиції. Гонщики вели скоріше позиційну боротьбу, в якій не було й крихти вільного місця, а тому й вдалий обгон здійснити не міг жоден із них. За таких обставин перевага ралі-кросової дисципліни полягає в наявності петлі джокера. За подібного розкладу команда Кеннета Хансена на першому етапі сезону в Барселоні дозволила Кевіну скористатися альтернативною доріжкою раніше за брата, який тим часом стримував Audi S1 Крістофферссона. Це дозволило виграти етап молодшому з братів. Цього разу жоден із представників Швеції на чолі пелетону не скористався перевагою альтернативної ділянки кола. Час перефразовувати вираз: «Там, де штовхаються двоє, виграє третій»… А все тому, що яскраво змагалися троє, а переграв усіх четвертий – Ніклас Ґрьонхольм. Фін шведського походження на першому ж колі здійснив заїзд на джокер та наздоганяв суперників, які попереду стримували один одного та ще одного. Позаду Нікласа його напарник на Hyundai і20 Шжабо виграв позицію на трасі в Енцо Іде за п’яте місце.
З потенційним переможцем те двома останніми місцями стало все більш-менш зрозуміло. А в головному батлі Крістофферссон мав спробувати здобути позицію вище Тіммі Хансена. У красивому заносі це навіть майже вийшло, та наявність позаду ще одного боліда показала, що й такий Чемпіон як Юхан може помилятися. Збиті стовпчики означали 5-секундну пеналізацію після фінішу. Після джокер-лепу на фінальному колі усіх шведів, як і очікувалося, Ґрьонхольм зайняв перше місце і оформив п’яту перемогу в кар’єрі пілота World RX. Тіммі Хансен здобув важливе друге місце, та відірвався ще від Юхана Крістофферссона, 5 секунд якого відправили з третього на шосте місце на етапі.
Для Чемпіонату це означає 17 очок переваги Тіммі над Юханом за два етапи до фінішу. Кевін здобув третє місце, а в заліку тільки 2 бали програє Юхану. Ніклас на 10 балів позаду Кевіна. П’ятим претендентом на титул залишився Крішжтіан Шжабо, скоріше математичним, ніж реальним.
Два фінальні етапи сезону World RX відбудуться цими вихідними на Нюрбурґринзі. Заявлено 14 гонщиків, серед яких дебютують новоспечений Чемпіон Європи в RX3 Юрій Белевський (швейцарська ліцензія) на Audi S1 та швед Стеффан Крістенссон на Ford Fiesta, повернуться до виступів переможець двох етапів француз Даві Жанне на Hyundai i20. Будуть представлені усі учасники етапу в Португалії, разом із Тамашем Караєм, Ерве Кнапікком, Антоном Марклундом, Патріком Ґіллермом та Кевіном Аббрінґом.
У класі електромобілів на техніці OMSE QEV RX2e бельгієць Ґійом де Ріддер та фін Йессе Калліо визначать найкращого в сезоні.
P.S.: Також підігріємо цікавість уболівальників до наступного сезону. Команда Green Corp Konnection готує електромобіль на основі Lancia Delta Integrale – непереможний автомобіль ери Групи А, із яким Martini Racing Lancia у якості 10-разового командного Чемпіона Світу із 73 перемогами завершила сезон WRC 1994 та залишила змагання, як потім з’ясувалося, назавжди. Цікаво, що й ера бензинових моторів у WRC після «Ралі Монци-2021» також офіційно закінчилася. Але про це іншим разом…