Через поділ концерну Daimler AG довелося перевезти раритетні автомобілі
Уже 1 грудня 2021 року концерн Daimler AG буде офіційно розділений на дві незалежні компанії – Mercedes-Benz Group AG і Daimler Truck Holding AG. Перша зосередиться на виробництві легкових автомобілів і мінівенів, а друга – на вантажівках і автобусах.
Реорганізація також зачепила колекції раритетних вантажних автомобілів і унікальний архів. В результаті наприкінці листопада зі Штутгартського інформаційного центру (BIZ) виїхала колона ретроавтомобілів, в яких завантажили різну історичну документацію. Все це було доставлено в місто Ворт-ам-Райн, де розміщений найбільший завод вантажівок Mercedes-Benz.
Серед цих автомобілів хочеться виділити дві машини, які доїхали до нового місця дислокації своїм ходом: малотоннажник LP 608 – найперша вантажівка, яку почали випускати в Верте в 1965 році, а також модель LP 333 (1960 р.), названа “багатоніжкою” через дві передні керовані осі.
Відзначимо, що всього колекція Daimler Truck налічує 130 раритетних вантажівок і автобусів, три десятки з яких стояли в Штутгарті і околицях. Всього ж машини зосереджені на чотирьох локаціях: у фірмовому музеї Mercedes-Benz в Унтертюркхаймі, на заводі в Верте і двох майданчиках біля Штутгарта і Верта. Крім того, деякі зразки техніки розміщені в якості тимчасових експонатів у різних міжнародних музеях.
Якщо говорити про аналоговий архів Daimler Truck, то він займає площу 160 м кв, налічує 2000 метрів полиць з документами на декількох ярусах, 2600 рулонів кіноплівок (1000 годин фільмів) і 600 котушок магнітних стрічок.
Родзинками колекції “живих” автомобілів є найстаріший з експонатів — вантажівка Daimler 1898 року випуску, а також копія найпершої вантажівки Daimler, зразка 1896 року. Також заслуговує на увагу і найшвидший автомобіль — гоночна вантажівка Atego для кільцевих змагань із трак-рейсингу, з двигуном в 1500 к.с., що розганяється до 200 км/год.
Серед переїхала зі Штутгарта в Верт ретротехніки відзначимо також автобус Mercedes-Benz O 321 H (1962 р.), газогенераторна вантажівка L 1500, що працює на дровах (1937 р.), Unimog 70200 №2 (Gebr. Bohringer, 1946 р.), а також дизельний трактор Mercedes-Benz OE (1926 р.).
Машини були перевезені на трейлерах, зістикованих із тягачами Mercedes-Benz Actros. Примітно, що ретро Unimog буксирував на причепі його сучасний побратим – модель U 530. Крім того, в колоні був ще один цікавий Unimog, спеціально підготовлений для участі в ралі-рейді Париж-Дакар 2006 року.