Заводчанин зберіг дослідний ЗАЗ-1102 кінця 70-х
У це важко повірити, але до наших днів дожив унікальний дослідний автомобіль Запорізького автозаводу, який став предтечею «Таврії». Машина з дводверним кузовом типу седан була побудована наприкінці 70-х рр. і дожила до наших днів завдяки старанням заводського водія — випробувача Івана Кошкіна.
Автомобіль під назвою “Перспектива”, що цікаво, мав той самий індекс, що і майбутня «Таврія» – ЗАЗ-1102. Загалом було виготовлено три екземпляри, які були пофарбовані в різні кольори: охра (золотистий), білий та вишневий.
Експериментальний ЗАЗ-1102 був нещодавно відреставрований і тепер зайняв почесне місце в експозиції Технічного музею «Машини часу» у Дніпрі.
На відміну від класичного «Запорожця» сімейства ЗАЗ-966/968, «Перспектива» мала іншу компоновку – передній двигун та ведучі передні колеса. Кузов отримав абсолютно новий дизайн, хоча як і раніше був дводверним типу седан. Довжина – 3,7 м, ширина – 1,54 м, висота – 1,37 м. Маса – 700 кг. На даному авто стоїть двигун Renault 16 та коробка передач від Audi 50.
Нагадаємо, що перший прототип передньоприводного автомобіля на ЗАЗі побудували ще в 1970 році. Машина з тридверним кузовом типу хетчбек була створена під керівництвом головного конструктора В.П. Стешенка, дизайнерами були І. Гальчинський і В. Кряжев. Потім пішли нові варіанти автомобіля, зокрема і з дводверним кузовом седан. На жаль, у другій половині 70-х профільне міністерство загальмувало роботи з налагодження серійного виробництва запорізької моделі ЗАЗ-1102 на користь перспективної машини з Тольятті – ВАЗ-3Е1101 «Ладога».