Як зароджувалися автомобілі мільярдерів
Цього дня, 6 листопада 1899 року в США в місті Уоррен, штат Огайо, був зібраний перший автомобіль, який створив винахідник Джеймс Паккард, який згодом заснував знамениту фірму Packard. Роком раніше він придбав легкову машину марки Winton. Однак у цьому автомобілі Джеймса влаштовувало не все, і він почав покращувати машину. Так і з’явився перший автомобіль – Model А, з горизонтальним одноциліндровим мотором в 9 к. с.
А на наступний рік почалося серійне виробництво машини Model B. Вона мала той же двигун, але на ній Паккард вже застосував два свої важливі винаходи, які потім багато років широко використовувалися на автомобілях різних фірм. По-перше, це був пристрій випередження запалення, а по-друге, Н-подібна напрямна для важеля КП.
У вересні 1900 року Джеймс Паккард та його брат Ульям разом із кількома іншими бізнесменами заснували компанію з виробництва автомобілів, яку спочатку назвали Ohio Automobile Co. Однак через два роки, у жовтні 1902 року вона була перейменована на Packard Motor Co. А наступного року компанія перебралася з міста Уоррена в Детройт, а Джеймса Паккарда було обрано головою ради директорів.
І саме там у 1904 році була виготовлена Model L, у назві якої вперше нарешті з’явилася марка Packard. Це був 4-циліндровий автомобіль, який розробив французький інженер Шарль Шмідт, який раніше працював на паризькій фірмі Mors.
У перше десятиліття XX століття компанія Packard зарекомендувала себе успішним виробником дорогих, престижних машин. В одному з рекламних оголошень стверджувалося, що у Сполучених Штатах немає жодного мільярдера, який би не їздив машиною цієї марки. Чи це так, важко сказати. Але достеменно відомо, що машинами Packard користувалися Вандербільд, Морган і Рокфеллер та багато інших.
У 1905 році з’явилася перша вантажівка Packard – півторатонна машина з горизонтальним 2-циліндровим двигуном 15 к. с., що розташовувався спереду, прямо під сидінням водія. А через три роки на зміну їй прийшла “тритонка”, вже капотна, з 4-циліндровим вертикальним двигуном.
Тривали роботи й над удосконаленням легкових автомобілів. У 1915 році з’явилася розкішна легкова модель Twin Six – перший у світі серійний автомобіль, оснащений V-подібним 12-циліндровим двигуном. Головний інженер компанії Packard – Джесс Вінсент взяв за основу цієї конструкції авіаційний двигун англійської фірми Sunbeam.
У роки Першої світової війни вантажівки марки Packard знайшли широке застосування. Лише армія США отримала 4856 машин. Але вони поставлялися також до збройних сил Англії, Франції, Голландії та росії. Це були переважно тритонні моделі з двигуном 4,7 л, потужністю 32 к. с. А з 1923 року фірма Packard продовжувала випускати престижні легкові автомобілі.