Як ластівка на капоті авто перетворилася на дику кішку
В цей день, 17 жовтня 1935 року на Лондонському автосалоні дебютував перший в історії автомобіль, що отримав назву Jaguar. Однак це було лише ім’я моделі SS 90, а не назва фірми-виробника. Цей двомісний родстер був розроблений англійською компанією SS, яка вела свою історію з 1927 року.
Саме цього року підприємці Ульям Лайонс та Ульям Уемслі, які займалися у місті Блекпул виготовленням бічних колясок до мотоциклів, звернули свою увагу на автомобілі.
Спочатку тезки взялися за переробку стандартних кузовів популярних малолітражок Austin Seven у спортивні. Цим машинам вони дали назву Swallow Sport («Спортивна ластівка»).
У 1931 році на базі автомобіля Wolsley вони побудували низькорамний дводверний седан відверто спортивної зовнішності – з дуже довгим капотом та коротеньким пасажирським відсіком. Незабаром до нього додався і низькопосаджений родстер. Цю модель назвали SS-1, де букви були скороченням Swallow Sport. У 1934 році фірма переїхала в Ковентрі і повністю переключилася на виготовлення автомобілів.
Родстерів SS 90 Jaguar було випущено всього 23 екземпляри. Власне ім’я «Ягуар» отримав і їхній прямий спадкоємець – кабріолет SS 100, що з’явився в 1936 році. Він був виготовлений на тому ж шасі, але мав потужніший 6-циліндровий двигун.
Якщо у попередника був мотор 2663 см куб. у 68 к. с., то у «сотки» при тому самому робочому обсязі потужність зросла до 105 к. с. А в 1938 році автомобіль SS 100 обзавівся куди більшим агрегатом – двигуном робочим об’ємом в 3,5 л, потужністю в 125 к. с., який забезпечував максимальну швидкість 163 км/год.
Слід зазначити, що у другій половині 30-х рр. ХХ ст. ім’я Jaguar отримало цілу низку інших автомобілів фірми. Всі вони мали досить привабливий спортивний вигляд і відрізнялися порівняно невисокою ціною завдяки застосуванню стандартних агрегатів. Так, мотори 2,5 і 3,5 л постачала відома фірма Standard.
Цікаво, що на всіх стояли лише скромні шильдики із літерами SS. Але за додаткову плату можна було замовити хромовану фігурку ягуара, що стрибає, і прикрасити її пробку радіатора. Саме ця фігурка роботи скульптура Гордона Кросбі вже в післявоєнний період і стала невід’ємним атрибутом фірми Jaguar.
А щодо моделі SS 100, то вона успішно виступала в ряді змагань. У спортивному варіанті її потужність було доведено до 160 к. с., а швидкість зросла до 200 км/год. А в 1938 році на гоночній трасі в Брукленді спеціально підготовлений автомобіль SS 100 c мотором, що працює на спирті, показав швидкість 225,26 км/год.
Загалом до початку Другої світової було виготовлено 314 автомобілів SS 100 Jaguar. У роки війни фірма виготовляли деталі для літаків, а після закінчення її повернулася в автобудування. Але літери SS, зі зрозумілих причин, із назви компанії прибрали, і ім’я Jaguar стало торговою маркою.