У Києві показали новітні автобуси на City Trans & Parking 2021 (відео)
У столичному Nivki-hall з 12 до 13 жовтня проходить Міжнародна виставка City Trans & Parking 2021, на якій можна побачити доволі багато новинок у сфері громадського транспорту.
Компанія “Юніверсал Моторз Груп”, що входить до Корпорації “УкрАВТО” і є офіційним дистриб’ютором Запорізького автозаводу, показала три автобуси. Серед них передусім варто відзначити міську модель ЗАЗ А08, яка раніше не демонструвалася на подібних виставках.
Машина завдовжки 7860 мм має низькопідлоговий в салон в задній частині, в якому розміщений відкидний пандус для візків. Салон може мати три варіанти за кількістю місць: 49 (місць для сидіння 17 + 1 для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями) — саме він представлений на стенді, а також 57/17 і 55/19.
Автобус комплектується 2,97-літровим турбодизелем Weichai (Євро-5) потужністю 135 к.с. і механічною 5-ступеневою коробкою передач. Підвіска — залежна, ресорно-пневматична. Гальма — дискові спереду і ззаду, марки Knorr-Bremse.
У базове оснащення входять гідропідсилювач керма, автономний обігрівач, електрорегулювання фар, Підігрів зовнішніх дзеркал і 1 або 2 аварійно-вентиляційних люка. Максимальна швидкість — 90 км/год.
Поруч на стенді також представлено шкільний варіант ЗАЗ А08. Цей автобус завдовжки 7760 мм має 30+1 місць. Усі сидіння мають ремені безпеки і оснащені підлокітниками. Двигун стоїть такий же, як і на попередній моделі. Максимальна швидкість обмежена 70 км/год.
І нарешті третій експонат від “Юніверсал Моторз Груп” — низькопідлоговий міський автобус ЗАЗ А10. Машина довжиною 8270 мм розрахована на перевезення 60 пасажирів (місць для сидіння — 24) і оснащена відкидним пандусом для інвалідних візків.
Вона укомплектована турбодизелем Weichai Євро-5 або Євро-6, робочим об’ємом 4087 см куб. і потужністю 160 к. с. Коробка передач встановлюється 6-ступенева — або механічна (ZF), або автоматична (Allison). Підвіска — пневматична, передня — незалежна, задня — залежна. Кермове управління — ZF Servocom. Максимальна швидкість — 95 км/год.
Прем’єрою на українському ринку став автобус SAZ виробництва СП ТОВ “Самаркандський автомобільний завод” (SamAuto) з Узбекистану. На виставці можна побачити міську модель з низьким входом — SAZ LE60, представлену офіційним дистриб’ютором — компанією “Інтер Авто-Трейдинг”.
Машина довжиною 8065 мм розрахована на 55 пасажирів (місць для сидіння 24). Кузов пройшов електрофорезну обробку — в результаті на лакофарбове покриття дається 10-річна гарантія.
У рух автобус приводить 4-циліндровий 5,2-літровий турбодизель ISUZU 4HK1 E5CC потужністю 190 к.с. (510 Нм при 1600 об/хв). Коробка передач — автоматична, 5-ступенева, марки Allison. Підвіска коліс — пневматична, з функцією нахилу кузова на зупинках (ECAS). На автобусі застосовуються італійські мости Brist.
Сенсацією також став міський низькопідлоговий електробус Мінського автозаводу — модель МАЗ-30310Е. Ця 12,42-метрова машина розрахована на перевезення до 72 пасажирів (місць для сидіння — 30).
Вона комплектується тяговим електродвигуном ZF CeTrax, напругою 650В, номінальною потужністю 200 кВт і піковою – 300 кВт. Його живлять літій-залізо-фосфатні батареї номінальною напругою 690В, ємністю 412 А.ч і запасом енергії 285 кВт.год. Розрахунковий запас ходу становить 300 км. Час зарядки через роз’єм С2 Combo становить 6,5 год. Максимальна швидкість — 75 км/год.
Це не єдина білоруська машина на виставці City Trans & Parking 2021. Так, тут модно побачити низькопідлоговий тролейбус “Белкоммунмаш”, зібраний з машинокомплектів компанією “БКМ-Україна” на підприємстві в Луцьку.
Представлений тролейбус моделі 321 — один із 12 од., які сьогодні працюють на маршрутах у Дніпрі. Ці машини також можна зустріти в Житомирі, в Івано-Франківську та низці інших міст.
Компанія “БКМ-Україна” також представляє і автобус турецької марки BMC. Це низькопідлогова машина Neocity CNG — довжиною 9100 мм, розрахована на 74 пасажирів (місць для сидіння — 23 або 29, зокрема 4 відкидних).
Особливість її в тому, що вона оснащена 6,8-літровим двигуном Cummins, що працює на стислому газі. Його потужність — 280 к.с., а максимальний крутильний момент — 1000 Нм при 900 — 1900 об/хв. Передній міст (незалежний) і задній (портальний) — марки Brist. Підвіска коліс — пневматична, з системою нахилу кузова на зупинках Kneeling.
Потрібно відзначити, що на виставці було представлено ще чотири автобуси турецького виробництва. Почнемо з фірми Karsan, яка експонує дві низькопідлогові міські моделі 5,84-метрову Jest + і 8,31-метрову ATAK. Перша розрахована на 22 пасажири (14 сидячих місць – 10 фіксованих сидінь + 4 складних), а друга на 58 осіб (до 23+2 сидячих місць).
Менша модель має повністю незалежну, пружинну підвіску коліс і комплектується 3,0-літровим турбодизелем FPT потужністю 170 к.с. Коробка передач — механічна (як на виставці) або автоматична.
Модель побільше Atak оснащується вже 4,5-літровим турбодизелем FPT потужністю 186 к.с., з яким працює або механічна 6-ступенева КП марки ZF (показана на виставці), або 6-швидкісний “автомат” Allison. Підвіска коліс —пневматична, з системою нахилу кузова Kneeling.
Представлені на виставці яскраво-червоні моделі Karsan приїхали з Харкова, де сьогодні працюють на маршруті. Нагадаємо, що до Харкова до листопада буде поставлено 150 таких машин, а ще 350 одиниць планується скласти з машинокомплектів на одному з підприємств.
На завершення репортажу не можна не згадати компанію “АВТЕК”, яка привезла на виставку City Trans & Parking 2021 два автобуси турецької марки Otakar. По-перше, це міська низькопідлогова модель Kent C — довжиною 10,78 або 12 м (така представлена на виставці) і розрахована на 55-60 або 72-80 пасажирів відповідно (місць для сидіння 21-26 і 21-29).
Салон оснащений відкидними пандусами для візків. Автобус приводить у рух 6,7-літровий турбодизель Cummins ISB6 7E6 (Євро 6) потужністю 300 к.с. (1100 Нм при 1200 – 1600 об/хв), який працює в парі з автоматичною 4-ступеневою КП. Підвіска коліс — пневматична.
Друга модель не стенді — приміська Territo U. Вона пропонується з габаритною довжиною 12,2 або 13 м і розрахована на 55 та 63 місць для сидіння. Стоячих місць – 28-34 та 22 – 27 відповідно. На виставці представили 12-метрову версію. Ця машина укомплектована 6,7-літровим турбодизелем у 320 к. с. (1200 Нм при 1200 – 1600 об/хв). Коробка передач — автоматична, 4-ступенева. Підвіска —пневматична. Передня вісь — ZF, незалежна. Задня — Mercedes.