Штрафи за порушення ГВК стали реальними: в Україні набув чинності новий закон
Відсьогодні, 1 жовтня, в Україні офіційно розпочала роботу система автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових норм у русі Weight-in-Motion (WIM). Тепер так звані “листи щастя” отримуватимуть не тільки автомобілісти, які перевищили швидкісний режим, а й власники вантажівок, що пересуваються дорогами країни з суттєвим перевантаженням.
Відповідний закон Верховна Рада України ухвалила ще в червні поточного року, а набув чинності він тільки зараз. Весь цей час комплекси працювали в тестовому режимі. Вони фіксували порушення, але штрафи не нараховувалися. Тепер порушники ГВК отримуватимуть реальні санкції, сума яких сягає 51 000 гривень залежно від відсотка перевантаження.
Автоматичний контроль здійснюється за допомогою датчиків, які вмонтовані в дорожнє покриття, і камер, розташованих на спеціальних стійках. Датчики визначать вагу автомобіля в русі, а камери – фіксують номерний знак, швидкість і габарити. Інформація про порушення передається до центру обробки даних Державної служби України з безпеки на транспорті, де інспектори перевіряють її та формують постанову, накладаючи на нього електронний підпис.
Сформована постанова надсилається порушнику поштою. Він має сплатити штраф протягом 10 днів із моменту отримання. У разі несплати – його буде стягувати в примусовому порядку Державна виконавча служба України. Сума стягнення залежить від відсотка перевантаження:
- від 5 до 10% – 8500 грн
- від 10 до 20% – 17 000 грн
- від 20 до 30% – 34 000 грн
- понад 30% – 51 000 грн
Крім того, вводяться додаткові штрафи, які можуть виписати інспектори Уктрансбезпеки:
- невиконання вимог співробітника – 850 – 2550 грн
- перевезення пасажирів і вантажів без відповідних документів – 17 000 грн
- перевезення вантажів без документів – 34 000 грн
- недостовірна інформація в ТТН – 51 000 грн
- відмова або ухилення від проходження ВГК – 51 000 грн