На найдовшому ралі у світі – від мікролітражки до вантажівки
Цього дня рівно 46 роки тому в Ковент-Гарден, Лондон, стартувало найдовше у світі ралі-марафон Singapore Airlines London – Sydney. Автомобілі за півтора місяці проїхали Європою, Азією та Австралією, загальна довжина маршруту склала 30 тис. км. Зрозуміло, що не обійшлося без морських переправ – з Індії до Малайзії, а потім до Австралії.
З 69 екіпажів, що стартували до фінішу 28 вересня, на площу біля Сіднейського оперного театру дісталися лише 47. Крім таких характерних причин сходу для ралі як поломки і ДТП мало місце і шахрайство. Так, один екіпаж вирішив потай перекинути свою машину літаком до Індії, але був спійманий на гарячому.
Переможцями ралі стала команда Ендрю Коуена – з гонщиками Коліном Макіном та Майклом Бродом, які виступали на Mercedes-Benz 280E. Другими аналогічною машиною приїхали їхні товариші. А ось третє місце посіла команда Педді Хопкірка (Total Citroen Australia) на Сitroen CX.
Автомобілі, що брали участь у ралі-марафоні Лондон-Сідней 1977 року, були найрізноманітнішими марками і моделями: Mini Clubman, Range Rover, Jeep Cherokee та СJ6, Peugeot 504, Fiat 131 Abarth, Renault 12TS, Ford Escort, Porsche 911 Carrer , Toyota Corolla, Volvo 164, Saab 99.
Тут були роторна Mazda RX4, а також Subaru 4WD, для якої це став дебют у такому масштабному ралі. Вперше для таких перегонів дозволили брати участь кит-кару зі склопластиковим кузовом – Magenta. Дійшов до фінішу і єдиний кемпер на базі фургона Bedford (див. підсумкову таблицю нижче).
Однак дві машини заслуговують на особливу увагу – це найменший і найбільший автомобілі в ралі, представлені командною Сoca Cola Australia. Почнемо з малюка MINI Moke з двигуном робочим об’ємом 1275 см куб. від моделі Cooper S. Машина отримала занижене на два дюйми лобове скло, спеціальні шини та посилену підвіску з амортизаторами Koni.
А ось друга машина команди – повний антипід першої. Це 5,5-тонна вантажівка Leyland Terrier, яка оснащена 4,4-літровою V-подібною «вісімкою» потужністю 145 к. с. Зазначимо, що це був один із найкомфортніших автомобілів у перегонах, оскільки оснащувався окремим великим спальним відсіком позаду кабіни та кондиціонером. Незважаючи на розміри та масу, машина могла розганятися до 90 миль на годину (144 км/год).
На фініш у Сіднеї Leyland прийшов 33-м, а Mini MOKE показав 35-й час. До речі, це була перша участь вантажівки в ралі такого класу, ще до появи «Париж – Дакар».