Як Ford випустив популярного конкурента іменитому Jeep
Цього дня рівно 58 років тому журналістам та громадськості було представлено принципово нову модель Ford – позашляховик Bronco. Автомобіль мав скласти конкуренцію своїм землякам – Jeep CJ5 та International Harvester Scout, а заодно і немісцевій Toyota Land Cruiser.
Ford Bronco першого покоління являв собою повнопривідний автомобіль рамної конструкції зі спрощеним кузовом. Базовим двигуном була рядна “шістка” від легкової моделі Falcon, щоправда модернізована. За робочого об’єму 2785 см куб. вона розвивала 105 к. с. Як опція могли встановлюватися і агрегати V8.
Щоб зменшити виробничі витрати, коробку передач зробили механічною, триступеневою. Що цікаво, вона мала кнопкове керування, тоді як “роздатка” перемикалася важелем на підлозі. Втім, останній незабаром став популярним і для коробки. Підвіска передніх коліс була незалежна, пружинна, а задніх – залежна, ресорна.
Кузов пропонувався у трьох варіантах: дводверний універсал, пікап із напівкабіною та відкритий Roadster з тентом. Як опція встановлювалися додатковий бензобак, лебідка, коробка відбору потужності, ковшеподібні сидіння тощо.
Реалізація машини спочатку йшла добре. Першого року було продано 23 776 автомобілів. Надалі цей рівень коливався не більше від 13 до 25 тис. на рік. Усього 1966 – 1978 рр. споживачам надійшло 225 585 машин.
Спочатку автомобіль Ford Bronco розроблявся як компактний позашляховик та мав власне оригінальне шасі. Однак у 1978 році він підріс і став версією пікапа F-150, тобто увійшов до сегменту повнорозмірних позашляховиків. Це було вже друге покоління машин, і воно могло конкурувати з моделями Chevrolet K5 Blazer, Dodge Ramcharger та Jeep Cherokee. За ним пішли машини третього покоління, четвертого та п’ятого. І всі вони були родичами пікапа Ford F-серії.
Окремо слід розповісти про модель Ford Bronco II, що відрізняється компактнішими розмірами. За своїми габаритами (довжина 4021 мм) вона відповідала Bronco першої генерації. Молодший брат продавався з 1984 по 1990 модельні роки разом із третім та четвертим поколіннями повнорозмірного Ford Bronco.
Створений на базі пікапа Ford Ranger, Bronco II випускався в одному поколінні і лише як тридверний універсал, конкуруючи з тридверною версією Jeep Cherokee, а також моделями Chevrolet S-10 Blazer та GMC S-15 Jimmy.
12 червня 1996 року з конвеєра заводу Ford в Уейні, штат Мічиган зійшов останній автомобіль Bronco. Внаслідок падіння попиту на дводверні позашляховики випуск машин цієї марки було припинено, здавалося, назавжди. Місце його зайняв 4-дверний Ford Expedition.
Але ні історія моделі Bronco на цьому не закінчилася. Через чверть століття, у червні 2021 року з воріт заводу вийшов перший середньорозмірний позашляховик нового, вже шостого покоління Ford Bronco