Гібридні та монокласові автокрісла
20 листопада 2019 року сталася подія, яка стосується будь-якого водія, котрий має діточок до 12 років та перевозить їх у власному авто. А також тих, хто займається регулярними пасажирськими перевезеннями, зокрема таксі. Саме цього дня набрав чинності Закон України “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей” від 29.10.2019 р. Ці зміни передбачають встановлення штрафів за порушення правил перевезення дітей. За перше порушення штраф складає – 510 грн. Повторне порушення, протягом року, тягне за собою накладання штрафу у розмірі – 850 грн.
Відповідно до правил дорожнього руху пунктом 21.11 забороняється перевозити дитину в авто, яка не досягла зросту 145 сантиметрів, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу. Виходячи з цього формулювання, можемо зробити два головних висновка:
- Дитину необхідно перевозити в спеціальному засобі.
- Законодавець досі не зміг надати чітке визначення терміну «спеціальний засіб». Маємо такі нормативні акти.
Безумовно, введення реальної відповідальності за порушення п.21.11 ПДР України, викликало бум серед батьків-автомобілістів. Усі масово поїхали купувати необхідні спеціальні утримуючі засоби. Це зайвий раз підкреслює, що для багатьох безпека своїх дітей- порожній звук. Придбання спеціального засобу для перевезення дитини, здійснюється лише під загрозою отримання штрафу. Така сумна, але реальна картина. Сподіваємося, що серед наших читачів переважна більшість батьків, які при будь-яких обставинах піклуються, насамперед, про безпеку та комфорт своїх діточок.
Сьогодні разом з фахівцями компанії Britax–Romer Україна, ми хочемо дати декілька порад при виборі автокрісла для діточок від народження і до 4 років. Робимо наголос на терміні «автокрісло» тому, що ми вважаємо, тільки воно здатне забезпечити максимальну безпеку. І саме термін «автокрісло» треба було зазначити в пункті правил дорожнього руху.
Для діточок, які тільки народилися, європейським стандартом безпеки передбачені два варіанти крісел. Група №0+, яку ми класифікуємо, як «монокласове» автокрісло. Воно призначене від народження до зросту 75 см. (приблизно 15 місяців). Інший варіант, група №0+/1, яка за своєю суттю є «гібридним» автокріслом. Таку назву воно має на підставі того, що поєднує декілька «монокласових» крісел. Ця група підходить для дітей з перших днів життя до зросту в 105 см. (приблизно до 4 років).
Якщо ми розглядаємо більш старших дітей, які вже самостійно ходять, зріст яких вже досяг позначки 75 см., то для них передбачені також два варіанти автокрісел. Група №1- класичний представник «монокласового» автокрісла. Його можна використовувати, коли вже маємо зріст дитини 75 см. та до зросту 105 см. А також, гібридне автокрісло №0+/1, про яке ми вже писали. Це можливо, бо воно розраховане на максимальний зріст дитини в 105 см.
Тут виникає логічне питання. Якщо існують гібридні крісла- навіщо тоді потрібні монокласові? Проаналізуємо переваги та недоліки цих автокрісел. Тим самим спробуємо дати відповідь на поставленні питання.
Якщо ви розглядаєте авткорісло для дитини з перших днів її життя, то наша фахова порада, ваш вибір- автокрісло №0+. Чому? Перше. Воно краще адаптоване під антропометрію немовлят. Дитині буде забезпечене правильне та зручне положення спини. Сама форма автокрісла має вигляд маленької люльки. Внутрішня ергономіка виключає наявність зайвих порожнин, які в разі різких маневрів можуть суттєво збільшувати навантаження на тіло маленького пасажира.
У гібридних автокріслах №0+/1 використовуються спеціальні вкладиші, щоб адаптувати розміри автокрісла під габарити немовляти. Але, якщо йдеться про діточок до 6 місяців, більш зручне анатомічне положення досяжне тільки в автокріслі моногрупи №0+.
Треба зазначити, що автокрісло №0+/1 за своєю конструкцією є стаціонарним, тобто, воно не призначене для використання за межами автомобіля. Середня вага такого крісла – 15 кілограмів. Дуже очевидно, що носити його в руках буде важко. В противагу цьому, автокрісло №0+ зручно переносити в руках, а для кращої мобільності існує таке рішення, як Travel System. Крісло-люлька встановлюється на колісне шасі – система легко перетворюється на повноцінну коляску.
Гібридна група №0+/1 має певну перевагу – це поворотний механізм. Завдяки йому ви можете розвернути крісло, щоб покласти або взяти дитину на руки.
Ще раз повернемося до питання комфорту немовляти. Положення крихітки в автокріслі №0+ є напівлежачим. З огляду на те, що опорно-руховий апарат отримує значно менші навантаження, це величезний плюс. Дитина в такому віці майже постійно спить і спати в такому положенні – саме задоволення. Але при цьому зауважу, що з огляду безпеки, спинка не є повністю горизонтальною.
Гібрид №0+/1, при всьому бажанні виробника, не дотягує до №0+ в питаннях максимально можливого та дозволенного горизонтального положення. Так, звичайно нахил спинки є і він зручно регулюється. Але така опція існує далеко не в кожному кріслі.
Моделюємо ситуацію, коли ваша дитина стрімко зростає. Це дуже вас радує. І ви відмічаєте, що при черговому вимірюванні зросту, дитина вже досягла позначки 75 см. Якщо ви використовуєте крісло №0+/1, ви розвертаєте чашу автокрісла в положення «обличчям по ходу руху» тому, що до цього часу , в обов’язковому порядку, перевозили дитину «обличчям проти руху». І тут треба порівняти габаритні та функціональні можливості гібриду та монокласу саме для зросту від 75 см. до 105 см.
Група №1 розрахована для використання до момента досягнення дитиною зросту 105 см. Дитині в цей час буде три-чотири роки. І тут вже виникає питання. А чи зможе вона повноцінно та комфортно перебувати в автокріслі? Тому внутрішній розмір чаші крісла, як то кажуть, має велике значення. Будь-який гібрид №0+/1, демонструє середні розміри. Це пов’язано з тим, що воно має бути не надто широким для новонародженої дитини. Іншими словами, відчувається присутність групи №0+. Тому відповідь на питання «Коли моя дитина виросте з гібридного автокрісла?», буде звучати так: «При всій повазі до класних варіантів цих крісел, це станеться раніше, ніж у кріслі моногрупи №1».
Уявімо, що ви прийшли до спеціалізованого магазину купувати автокрісло, коли вашій дитині виповнилося 6 місяців. Що робити? Люльку №0+ купувати недоцільно, тому що дитина з неї виросте за пару місяців. Водночас, купувати крісло групи №1 зарано. До того ж, до 15 місяців дитину треба перевозити обличчям назад. Для цього і потрібна гібридна група №0+/1, яка цілком відповідає усім вимогам. Положення дитини буде правильним – обличчям проти руху. Через певний час легко зможете його повернути в протилежний бік і використовувати далі, як і будь-яке інше звичайне автокрісло.
Є ще один дуже серйозний аргумент на користь гібриду. Ця група, в форматі №0+, як ми казали, встановлюється в положенні «обличчям проти руху». Існує загальна рекомендація перевозити дитину в такому положенні якомога довше. І є частина відповідальних батьків, які так і роблять. Вони свідомо роблять свій вибір на користь цієї сумісної групи, яка дає можливість перевозити дитину в такому положенні майже до 4 років. Тим самим суттєво зменшуються ризики отримання дитиною травм шийних хребців та хребта в цілому.
Час робити певні висновки. Якщо ви купуєте своїй дитині автокрісло своєчасно, так як передбачено європейськими стандартами безпеки, то однозначно ідеальним рішенням будуть крісла моногруп №0+ та №1. У випадку, коли з різних причин, ви опинилися не в стандартній ситуації, рекомендуємо звернути увагу на гібридний варіант №0+/1. Наша порада, завжди консультуєтеся зі спеціалістами з дитячої безпеки! Найкращу консультацію ви можете отримати у фахівців. Та нагадуємо, що безпечні та комфортні автокрісла ви можете знайти на сайті http://britax-roemer.com.ua/
А також запрошуємо до нашого YouTube каналу, де ви зможете подивитися наочно про все, що сьогодні прочитали.