Як у Чикаго півстоліття випускали унікальні вантажівки
Цього дня 104 роки тому офіційно з’явилася нова торгова марка, яка належала фірмі Available Truck Company із Чикаго, й примітна в кількох значеннях.
Заслуговує на увагу вже одне її найменування: це не прізвище засновника як дуже часто буває, а чітко визначене завдання фірми. Адже слово «available» можна перекласти з англійської як «придатний для різних цілей». Іншими словами, компанія задекларувала, що має намір задовольняти найрізноманітніші потреби перевізників.
Потрібно сказати, що компанія працювала перш за все на вузький місцевий ринок – Чикаго та його околиці, і випуск автомобілів був дуже невеликий: за півстоліття не більше 2500 автомобілів. Але діапазон продукції був широкий: по суті, випускалися унікальні, поодинокі або малосерійні машини – від пікапів до важких вантажівок, від автобусів до автокранів і шасі для різних спецмашин.
Історія компанії Available Motors Truck почалася за 10 років до її офіційної реєстрації. Первістком стала легка вантажівка на три чверті тонни, у якої двоциліндровий мотор в 20 к. с. розміщувався під сидінням водія.
До 1914 року був випущений більший автомобіль – однотонна вантажівка вже з 4-циліндровим мотором в 32 к. с., що теж розташовувався під сидінням. Але вже наступного року з’явилися одно- і двотонні моделі класичного компонування, тобто з кабіною позаду двигуна.
У цьому ж році до програми додалася «п’ятитонка» з мотором Continental і заднім мостом Timken або Wisconsin. А 1920 року з’явилася машина на 7 т – Invisible («непереможний») з мотором Waukesha. Останній автомобіль не виправдав своєї красивої назви – таку важку машину ніхто не хотів купувати. І 1922 року вершиною гами стала знову «п’ятитонка».
Пневматичні шини з’явилися у 1926 році – на «полуторках». А наприкінці десятиліття на вантажівки прийшли й 6-циліндрові двигуни: найпоширенішим був Hercules, а на важчих встановлювався Waukesha.
У важкі 30-ті роки модельний ряд фірми був досить широким, хоча реальний обсяг випуску був вкрай малий. А ряд моделей, що анонсувалися, так ніколи і не були виготовлені.
У 30-ті – 40-ті роки. компанія випускала також і автобуси як капотні, так і безкапотні. І вони використовувалися в армії США у Другій світовій війні.
Після Другої світової Available Truck Company зосередилася на випуску важких будівельних машин – самоскидів, бетонозмішувачів, автокранів. Цікаво, що шасі для останніх постачали навіть до Нідерландів.
Але в цілому становище компанії погіршувалося з кожним роком. І в 1957 вона перестала існувати, а кранове виробництво перекупили фірма ССС (Crane Сarrier Company), яка перевела його на свій завод в місто Тілса, штат Оклахома.