В Угорщині побудували унікальний автобус-амфібію
Автобус-амфібію SB-12.01 від угорського виробника — Swimbus International Kf побудовано на замовлення оператора з Гамбурга — HafenCity Riverbus GmbH. Відзначимо, що це вже другий такий автобус — перший з’явився у 2016 році і про нього ми вже розповідали.
Порівняно з попередником, SB-12.00, нова модель отримала низку суттєвих відмінностей, повідомляє magyarbusz.info. Почнемо з того, що корпус виготовлений вже не зі сталі, а з алюмінієвих панелей завтовшки 4-6 мм — він не тільки став легшим, а й не боїться корозії.
Надбудова також алюмінієва і тепер зварна, а не на болтах, як раніше. Бічне скло завтовшки 4 мм виготовила угорська компанія Metál 99 Kft., а вітрове скло взято від автобуса Sunsundegui Sideral.
Амфібія SB-12.01 сертифікована і як автобус, і як плавзасіб, тобто відповідає всім вимогам Євросоюзу для ТЗ обох типів. За автобусною лінією сертифікат відповідності видав TÜV Rheinland, а за водоплавною частиною — організація DNV-GL (Germanischer Lloyd).
Зовнішні розміри відповідають середньому міжміському автобусу: довжина — 12 070 мм, ширина — 2540 мм і висота — 3750 мм. Цікаво, що за документами Swimbus належить до міських автобусів клас M3 / I, хоча перевозить тільки пасажирів, що сидять. Для них у салоні встановлено 45 крісел. До речі, тепер під кожним сидінням є рятувальні жилети, на першому автобусі всі вони лежали в спільній шафі.
Як і на попереднику, на кормі амфібії розвивається болгарський прапор. Річ у тім, що дозволи на внутрішнє водне і морське судноплавство (для виходу в море на відстань до 80 м), може видавати тільки влада тієї країни, де є всі ці водні стихії. Оскільки в Угорщині моря немає, то творці Swimbus звернулися до болгарської влади.
Під час розробки амфібії безпека була у пріоритеті. За роботу на воді відповідають два двигуни зі своїм кермовим управлінням, що гарантує збереження руху за умови виходу з ладу одного з них. Корпус розділений на 18 водонепроникних відсіків, кожен зі своїм датчиком витоку води і насосом. Двері розташовані доволі високо від землі, враховуючи максимальну осадку транспортного засобу в 1040 мм.
Щодо дорожньої силової лінії, то на Swimbus SB-12.01 використано те саме вантажне шасі — MAN TGM 18.290. Воно розраховане на повну масу 18 т, має передню ресорну підвіску і задню пневматичну.
Колеса Continental 295/80 R22.5 приводяться в рух 6-циліндровим 6,9-літровим турбодизелем MAN D0836 в 290 к.с. (213 кВт) і автоматичною 12-ступеневою коробкою передач ZF AS Tronic. Ретардера немає, його функцію виконує моторне гальмо. Доступ для обслуговування двигунів можливий тільки через спеціальні люки в підлозі пасажирського салону.
Суттєві зміни відбулися у сенсі морської техніки. Незважаючи на те, що в кормі встановлено два суднових двигуни Steyr по 190 к.с., як і на першій амфібії, тепер вони приводять у рух вже не водомети, а два відкритих трилопатевих гребних гвинти. Це рішення, за заявою виробника, забезпечує швидше пересування водою.
Кожен гребний гвинт забезпечений двома кермовими лопатями з гідравлічним приводом, що надає амфібії маневровість, типову для кораблів. Swimbus може рухатися у воді зі швидкістю до 13 км/год і на суші — до 65 км/год дорогами загального користування. Усі три двигуни разом охоплюють три окремі незалежні системи автоматичного пожежогасіння, крім того на борту є порошкові вогнегасники з ручним керуванням.
Ґрунтуючись на попередньому досвіді, конструктори також модифікували систему охолодження: теплообмінник, раніше встановлений вертикально в задній частині амфібії, було перенесено на дах разом з інтеркулером. Агрегат, який тут вже поставлений горизонтально, охолоджується знизу вентилятором, а сама система забезпечена додатковим насосом для підйому теплоносія на висоту понад три метри. Глушник і бак із AdBlue теж були підняті, а вихлопні труби всіх трьох двигунів розташувалися на даху.
За останні роки компанія Swimbus International Kft. отримала вже близько сотні замовлень на виготовлення автобусів-амфібій, причому вони надходили не тільки з Європи. На сьогодні виробничі потужності фірми доволі обмежені, тому в перспективі планується передати документацію на випуск унікальних машин компаніям-партнерам, як угорським, так і іноземним.