Як на День Конституції презентували КрАЗ з принципово новою кабіною
Сьогодні, 28 червня, в Україні відзначають День Конституції. Цікаво, що цього ж дня 15 років тому компанія ХК «АвтоКрАЗ» провела презентацію своєї нової моделі КрАЗ С20.0. Характерною особливістю цього автомобіля була кабіна зі склопластикових панелей на сталевому каркасі.
Самоскид КрАЗ С20.0 планували продукувати у кількості до 1,5 тис. на рік. Для такого обсягу випуску традиційна технологія виготовлення кабін не годилася. Адже попередньо потрібно було б зробити близько двох тисяч дорогих штампів та десятки одиниць пресового та зварювального обладнання. А такі витрати могли окупитися лише за масового виробництва. Ось чому було прийнято рішення на користь кабіни каркасно-панельного типу, яка за сучасного рівня технологій не вимагала дорогої підготовки виробництва.
Розробку конструкторської документації на перспективний автомобіль КРАЗу завершили на початку 2009 року. Йому надали індекс С20.0, де буква «С» позначала «самоскид», а цифра «20» – вантажопідйомність автомобіля в тоннах. І вже у квітні в експериментальному цеху розпочалося виготовлення дослідного зразка цієї машини.
На автомобіль встановили двигун нового покоління – рядну дизельну шістку ЯМЗ-Е6501 – ліцензійну копію мотора Renault DXi-11. Він розвивав 362 к. с. і при цьому був досить економічний – питома витрата палива становила 195 г/кВт.ч.
Крім того, у машини були нові трансмісія (коробка передач Eaton Fuller), ведучі мости та підвіска. Застосовувалася і передня вісь, розрахована на 8 т., встановлена в парі з інтегральним рульовим управлінням. Порівняно з серійним капотником КрАЗ-65055, колісна база автомобіля С20.0 скоротилася на 680 мм. Відповідно, покращилася і маневреність: радіус розвороту зменшився з 11-12 м до 8,5 м.
Щодо кабіни, то вона загалом вдалася. Вона вийшла не тільки ширше, а й глибше, ніж ті, що випускалися заводом раніше, була краще захищена від шуму і вібрації. Все це значно підвищило її комфортність. І ще одне: про збереження забарвлення кабіни, про сколи та подряпини можна було забути: фарба була вже закладена у верхньому шарі пластику. І само собою зрозуміло, пластик не боявся корозії.
Незабаром після прем’єри почалися випробування самоскида. У ході їх було внесено низку покращень. Так, моторний тунель у кабіні зробили вужчим – і вона стала просторішою. Справа в тому, що спочатку тунель розраховували не тільки на рядний, а й на V-подібний мотор, але потім вирішили обмежитися рядним.
Потрібно сказати, що нову кабіну встановлювали в дослідному порядку і на шасі Н12 (4х2) зі сміттєвозною надбудовою виробництва ВЛІВ. Крім того, на шасі КрАЗ Н23.2 (6х4) українська компанія “Тітал” виготовила пожежну автоцистерну АЦ-13-70.
На жаль, подальші роботи над перспективною кабіною довелося згорнути через початок світової фінансової кризи, яка обрушила попит на важкі вантажівки. А шкода, адже ця цікава розробка могла бути цілком конкурентоспроможною, і не лише на ринку України.