Тест-драйв Subaru Outback 2021 - перевіряємо довершеність концепції (відео)
Назва моделі Subaru Outback можна перекласти як “пустельна місцевість” або “глуш”, і мабуть тому організатори вибрали для тест-драйву новинки здебільшого позашляховий маршрут уздовж річки Дніпро. Місця виявилися не лише з вивіреним бездоріжжям, а й вельми мальовничим! Втім, все по порядку.
Новий Subaru Outback презентували у Штатах ще у 2019 році, але старт продажу вже шостого покоління моделі відбувся навесні 2021 року. І до українського ринку новий Outback дістався досить швидко! І варто відзначити, що незважаючи на тренди автомобільної моди, що змінюються, універсал підвищеної прохідності стійко тримає оборону – модель випускається вже більше чверті століття. Чим же вона така приваблива для покупців?
Дизайн
Колись Subaru Outback став основоположником цілого класу автомобілів і в тому числі спонукав майбутню моду на кросовери, яка з роками переросла у справжній бум. Ці кросовери істотно перекроїли автомобільний ринок, але Outback, як і раніше, в строю і, як і раніше, популярний.
У шостому поколінні модель залишилася вірною своїй філософії і більше того, її зміни зовні не дуже впадають у вічі! Тому що і пропорції, і лінія скління, і багато інших елементів залишилися подібними до колишніх. Звичайно, фанати марки помітять новачка за версту, але недосвідченому автолюбителю можливо доведеться поламати голову. Тож підказуємо!
Обриси оптики стали різкішими, захисного пластику по низу кузова і особливо на колісних арках – більше. Масивніші тепер і рейлінги на даху (пам’ятаєте перші покоління X-Trail?). При пильному погляді можна помітити і нову решітку радіатора з двома чітко позначеними планками. А от дзеркала тепер кріпляться на більш витончених ніжках. Але загалом вигляд універсала-кросовера став дещо монументальнішим і серйознішим. А у поєднанні з новим зеленим кольором вийшло ще й дуже стильно.
Так, пропорції моделі були збережені, але при цьому вона додала у розмірах, в основному в довжину, яка тепер складає 4860 мм. Зростання в ширину і висоту мінімальне, а колісна база взагалі залишилася колишньою – 2745 мм. Але при цьому новий Subaru Outback базується на новій платформі SGP (Subaru Global Platform), яку вже приміряли XV і Forester. Але при цьому Аутбек відчутно більший за Форестера і по колісній базі і за довжиною.
Хоча нова платформа це не тільки простір та розміри, але ще й жорсткіший кузов, у тому числі жорсткість на кручення та жорсткість опорних компонентів підвіски. При цьому автомобіль залишився у своїй вазі і не поважчав, що звичайно плюс.
У салоні Subaru Outback
А ось в інтер’єрі на вас чекає маленька революція! Яким був салон Subaru Outback раніше? Зручним, правильним, але вельми скромним. Натомість зараз утриматися від вигуку “Вау”, вперше потрапивши в середині нового Аутбека просто неможливо! Адже по центру передньої панелі красується величезний дисплей інформаційно-розважальної системи Subaru Starlink діагоналлю 11,6 дюймів. За рахунок того, що екран розташований вертикально та інтегрований у чорну глянцеву панель, він здається ще більшим.
Фізичних клавіш майже не залишилося, адже управління клімат-контролем тепер також сенсорне. Тактильно він працює непогано, але до оцінки відмінно все ж таки не дотягнув. То задумається трохи, то пропустить натискання. Насправді це не критично (і трапляється не часто), але все ж таки за цим параметром оціню в 4 з 5 балів. В іншому і меню системи та інтерфейс сподобалися. Тут зручні піктограми, логічне угруповання функцій, до багатьох з яких легко можна дістатися в один-два кліки. Є тут і Android Auto та Apple CarPlay, ось тільки з дротовим підключенням. А що стосується фізичних кнопок, то це регулювання температури двозонного клімат-контролю та гучність з налаштуванням тюнера. Загалом працювати із системою зручно. І нехай вона в чомусь нагадує концепцію планшета Tesla і Volvo, подружитися з нею мені вдалося швидко.
Хоча з такими розмірами екрану інженерам довелося шукати компроміс щодо його розташування. Пожертвувати вирішили нішою для смартфона, вона тут невелика і глибока, а компенсувати нестачу місця для різного дріб’язку поличкою перед переднім пасажиром. Скористатися нею може і водій, наприклад, там легко помістяться і два смартфони, а сама вона з поглибленням, щоб на ходу нічого не злітало. До речі, цю саму “поличку” можна назвати другою відмінністю нового інтер’єру.
Навіть враховуючи те, що кермо і класична панель приладів вже знайомі нам по Forester, інтер’єр все одно помітно змінився і посвіжішав.
Звернуло на себе увагу і нове оздоблення, яке поєднується з м’яким пластиком та вставками під метал. До речі, саме оздоблення є тією однією з небагатьох опцій, яка розрізняє три запропоновані комплектації між собою. У версії Limited воно буде текстильним, у Field з поліуретану, який легко миється, а в топовому Touring це шкіра Nappa. Також у максимальної комплектації крутіше акустика – це Harman Kardon на 11 динаміків. Є між комплектаціями деякі інші, незначні відмінності, а також елементи зовнішнього дизайну. Але принципово всі комплектації нового Outback добре оснащені апріорі.
Другий ряд
Зазначу, що оббивка з цього поліуретану незважаючи на скромний сірий колір сподобалася – за нею дійсно легко доглядати і вона відмінно підходить концепції моделі. Перевезення, бездоріжжя, пікніки… Забруднено, витерли – все без проблем. За шкіру Nappa я б переживав більше.
На другому ряду справжнє роздолля! Місця тут дуже багато, а простір для ніг реально вражає. Чомусь згадався Superb другого покоління, в якому багато колег-журналістів любили закидати ногу на ногу, щоб показати наскільки ззаду вільно. Так ось, у Outback позаду майже так само! Сам зручний диван, з підігрівом, а спинку можна регулювати по куту нахилу. Здається, що гальорка тут створена для далеких мандрівок.
До речі, широкий пластиковий поріг тут – це не тільки міцність конструкції кузова, але й спеціальний майданчик для операцій з багажем на даху. І знову повертаючись до теми рейлінгів: у топовій версії поперечки вбудовані на всю цю конструкцію і їх легко розкласти в робоче положення. Раз-два і можна кріпити додатковий багажник (або кріплення для велосипеда тощо).
Хоча стандартний багажник готовий вмістити чимало поклажі. Він широкий та глибокий, а його обсяг заявлений на рівні 537 літрів. Хоча візуально він видається більшим. Дуже порадувала наявність різноманітних гачків, петель та сіточок. Адже прості та недорогі речі, а наскільки спрощують організацію простору! В екстреній ситуації порадує і запаска-докатка під фальшпідлогою. Одним словом, до усіляких пригод новий Subaru Outback готовий. Поїхали?
По дорогах і без них
У плані техніки під капотом особливих одкровень чекати не варто – новий турбомотор 2.4 до нас поки не їде, а добре відомий опозитний бензиновий атмосферний двигун 2.5 з безпосереднім упорскуванням, допрацювали та модернізували, але принципово він не змінився. Як і варіатор Lineatronic, єдина можлива коробка передач. Силовий агрегат став трохи потужнішим і тепер видає 188 к.с. Зате помітніше додав у динаміці (-0,7 с.) і тепер витрачає на розгін до перших 100 км/год 9,5 секунд.
Але дуже швидко з’ясувалося, що головні нововведення таїть модернізована ходова. І це не теоретичні, а цілком практичні, відчутні речі! Універсал став м’якшим і плавнішим на ходу, радуючи майже всеядністю підвіски. Вона максимально згладжує будь-які, навіть дуже великі дефекти дорожнього покриття, немов випрямляючи їх та оберігаючи пасажирів від трясіння та шумів. Так, на великих хвилях покриття Аутбек може піддаватися поздовжньому розгойдування, але це йому можна пробачити за такі відмінні дорожні характеристики.
А що ж поза дорогами? Повний привід і 213 мм кліренсу це вже непоганий арсенал, але все ж таки передній звіс треба берегти, пам’ятаючи про те саме розгойдування. Але якщо їхати з розумом, а також за допомогою системи X-Mode, можна забиратися (і що важливо – вибиратися) досить далеко на бездоріжжі. Особисто у нас була чудова можливість випробувати Subaru Outback у пісках та бруді, і це випробування він пройшов добре! Причому X-Mode дійсно переналаштовує основні вузли так, що бездоріжжям стає дертися легше. Там, де без нього можна і не виїхати, з увімкненою системою все відбувається з першого разу. Також вона допомагає спускатися із крутих схилів (все відбувається автоматично).
Сподобалося і кермо, причому його точність і помірний зворотний зв’язок повною мірою розкрилися на бездоріжжі. Тому часте руління по звивистих дорогах було зовсім не в тягар. Тепер у кермовому механізмі використовується зміна передавальних чисел, що дозволяє на невеликих швидкостях менше крутити (і відповідно перехоплювати) кермо при маневрах.
Звичайно, не варто вимагати від автомобіля багато і відправляти його на дуже складні ділянки, все ж таки це не позашляховик, а прохідність тут “підвищена”.
Але його козирі в тому, що він зумів зберегти максимальну універсальність, залишаючись комфортним і на асфальті, і досить прохідним поза дорогами. Далека подорож чи виїзд на пікнік подалі від цивілізації – це те, що можна сміливо доручати Outback! Причому відмахавши пристойну відстань, ти виходиш з-за керма мінімально втомленим. Свій внесок у це робить і система EyeSight. Точніше це навіть комплекс систем, що зараз випускається вже у четвертому поколінні. Система постійно стежить за дорогою та попереджає водія у разі потенційної небезпеки, а якщо він не реагує, то може й сама втрутитися у процес керування, щоб уникнути аварії. Слідкує система за автомобілями, пішоходами та велосипедистами, а також за розміткою і навіть на поганій дорозі (з поганою розміткою).
До речі, за підсумком поїздки я дійшов висновку, що характер Subaru Outback 2.5 вийшов досить гармонійним, а сам автомобіль найбільше любить врівноважену та спокійну манеру їзди. Саме у ній він розкривається максимально. Мабуть, потужнішого двигуна мені і не потрібно, тоді баланс швидше за все порушиться. Хоча подивитися на реальні апетити того мотора було б цікаво, оскільки атмосферний відрізняється відмінним споживанням 95 бензину. 12 літрів – це якщо не сильно потрапляти у пробки та затори, а так запросто може бути й вище.
Так, цікавий вийшов автомобіль, але й не дешевий. Особливо якщо починаєш озиратися на всілякі кросовери. З іншого боку, за ці гроші пропонується гарне оснащення, безліч систем безпеки та повна готовність до підкорення доріг та напрямків.