Яких колісних роботів показали на виставці "Зброя та безпека-2021"
Серед експонатів Міжнародної спеціалізованої виставки “Зброя та безпека-2021”, яка проходить в столичному МВЦ з 15 до 18 червня, великий інтерес викликали роботизовані самохідні комплекси.
На об’єднаному стенді Національної асоціації оборонної промисловості України (NAUDI) було представлено багатоцільовий безпілотний наземний комплекс – Agema 8х8 від компанії Milanion. Він може проводити розвідку, служити платформою для запуску БПЛА, здійснювати протитанкову підтримку, евакуювати поранених тощо.
Керування комплексом здійснюється дистанційно. Можливим є його програмування на виконання автономних завдань за допомогою каналу передачі даних з наземної станції управління.
Комплекс має екстремальну прохідність і здатний плавати. Підвіска коліс —незалежна. Машина відрізняється низьким центром ваги і може долати підйоми до 40 град. Довжина машини — 3023 мм, ширина — 1473 мм, висота — 1290 мм. вага становить 602 кг. V-подібний двигун з електронним уприскуванням палива розвиває 40 к.с. і забезпечує на суші швидкість 29 км/год, а на плаву — 5 км/год.
Київське КБ Robotics представило бойовий робот — РСВК-М. Його платформа відрізняється від наявних аналогів використанням систем штучного інтелекту, високою точністю наведення і вогню, надійністю і простотою конструкції, а також широкими можливості модернізації.
КБ Robotics створило власну систему автономного руху. Вона працює на основі алгоритму, який здійснює обробку даних, що надходять від різноманітних сенсорів, відеокамер і виробляє відповідні рішення. Останні дають змогу роботу рухатися автономно і уникати небажаних зон і об’єктів.
Радіус телеуправління роботом — 2000 м. Можливий його автоматичний рух за маршрутом і автономне повернення. Максимальна швидкість — до 15 км/год. Час руху на одній зарядці акумуляторів — від трьох до шести годин. Характерна особливість робота — нульова акустична і термічна помітність.
РСВК-М може бути обладнаний різноманітними модулями — під кулемет, гранатомет, ПТУР, засоби РЕБ, і РХБЗ-захист. Представлений на виставці бойовий робот був оснащений кулеметом калібру 12,7 мм із телеукеруванням.
Пристрій наведення передбачає ІР-цифрову камеру, теплову камеру, далекомір і навігаційний блок. Цілі танкового типу кольорова телекамера може виявляти на дистанції до 5000 м, а тепловізійна камера — до 3500 м.
Запорізьке ТОВ “Темерланд” представило багатофункціональну роботизовану платформу “Гном”. Її можна використовувати для спостереження та розвідки на відстані до 5 км, доставки боєприпасів, продовольства та евакуації поранених. Її також можна застосовувати для збільшення дальності радіозв’язку, тобто вона може приймати радіосигнали, посилювати їх і передавати далі. І нарешті, вона здатна служити сателітом великих роботизованих платформ, зменшуючи ризик втрати останніх.
Керування рухом платформи здійснюється за допомогою бортового одноплатного комп’ютера Odyssey. За умови втрати каналу керування робот повертається “додому” за допомогою системи GPS.
Колісна формула платформи 4х4. Довжина робота становить 570 мм, ширина 380 мм і висота 600 мм, а маса лише 50 кг. Електромотор потужністю 5,44 к. с. живиться від літій-іонних батарей на 7,6 В.
Обладнання системи локації складається з камери, призначеної як для управління оператором, так і для забезпечення автономного руху, оглядової камери 360 град. на телескопічній щоглі та інфрачервоного прожектора.
Інша розробка ТОВ “Темерланд” — гусенична безпілотна роботизована платформа-роботоносець “Скорпіон-3”. У задній його частині кріпляться ліфти, які служать для підйому, опускання і транспортування двох роботів-сателітів типу “Гном”.
Платформа “Скорпіон-3” може також застосовуватися для базування дронів, встановлення автоматичної турелі з кулеметом 12,7 мм або гранатометом. Цікаво, що передбачено використання її і в мирний час — в ролі компактного тягача для плуга, який дуже корисний під час обробки невеликих полів і важкодоступних ділянок.
Система керування платформою “Скорпіон-3” діє на дальності до 5 км. Платформа без озброєння і боєкомплекту важить 370 кг. Привід її — електричний, з використанням дизель-генератора (20 к. с.) і акумуляторних батарей (2 х 60 Ач).