Коли автомобіль "Таврія" отримав 200 змін
Цього дня 26 років тому, в Києві біля Палацу “Україна” журналістам було представлено нову модель Запорізького сімейства “Таврія”, яка й отримала таку назву — “Нова”. Порівняно з попередньою моделлю, в конструкцію автомобіля було внесено понад дві сотні змін.
Була збільшена міцність і жорсткість кузова, ліквідовані причини утворення тріщин. Гарантія міцності була доведена до п’яти років. Крім того, були поліпшені шумоізоляція і герметизація кузова, зменшені зусилля на відчинення дверей і підйом скла.
Стосовно двигуна, то його ресурс зріс до 140 тис. км. Цього було досягнуто за рахунок застосування нових матеріалів у його конструкції. І ще одне: завдяки новим опорам мотора знизилася його вібрація. А установка більш потужного вентилятора поліпшила охолодження. Впевнений пуск двигуна забезпечували більш потужний і надійний стартер, а також нова котушка запалювання – сухого типу, з посиленою енергією іскри.
Назвемо й інші важливі поліпшення. По-перше, було збільшено ресурс передньої та задньої підвісок. А по-друге, підвищилася ефективність гальмування – за рахунок застосування вакуумного підсилювача, нових гальмівних колодок та інших модернізованих деталей. І нарешті, по-третє – з’явилися нові шини і диски коліс.
Дещо змінилася і зовнішність автомобіля. Іншою стала решітка радіатора, в передній панелі з’явилися вентиляційні отвори і новий товарний знак. А заглянувши в салон, можна було побачити сидіння поліпшеної форми і кермове колесо зменшеного діаметру з чотирма спицями і еластичним покриттям.
Автомобіль випускали в двох основних версіях: “Стандарт” і “Люкс”. Перша оснащувалася двигуном 1,1 л (50 к.с.) і 1,2 л (57 к. с.). А на другій, крім мотора в 1,2 л, починаючи з 2000 року, міг встановлюватися і двигун 1,3 л в 62 к.с. Версія “Люкс” зовні відрізнялася спойлером на задніх дверях і зовнішніми дзеркалами заднього виду зі збільшеною площею відображення. Салон отримав поліпшену оббивку, на задніх сидіннях з’явилися підголовники, регульовані за висотою, а в багажнику – полиця жорсткого типу. Машина комплектувалася магнітолою і відповідно двома задніми колонками.
У 1999 році модель “Нова” стала найбільш продаваним автомобілем з сімейства “Таврія”. Із випущених 7362 од. цього сімейства на частку цієї новинки припало 3033 машини. Випуск автомобілів сімейства припинився тільки у вересні 2007 року, повністю поступившись місцем на конвеєрі моделі Lanos.