Як розпочався новий етап розвитку автомобілів Skoda
Цього дня рівно 33 роки тому розпочався новий етап в історії легкових автомобілів Skoda. Після придбання контрольного пакета акцією концерном Volkswagen чеський виробник увійшов до його складу, але зберіг при цьому свій популярний бренд.
Історія легкових автомобілів марки Skoda сходить до літа 1925 року, коли до складу великого машинобудівного концерну Skoda увійшла фірма Laurin-Clement, що випускала такі машини.
У період після Другої світової завод у місті Млада-Болеслав випускав цілу гаму легкових автомобілів. До речі, на базі одного з них вироблялися з 1957 року на філії в місті Врхлабі вантажопасажирські версії та фургони Skoda 1201, які у великій кількості поставлялися в нашу країну.
На самому початку 90-х рр. у зв’язку з переходом країни на ринкову економіку підприємство Skoda опинилося у важкому фінансовому становищі. І їй довелося піти під крило могутнього Volkswagen.
Перша спільна розробка з’явилася в жовтні 1994 року. Це була модель Felicia, створена на базі автомобіля Favorit. Крім колишнього двигуна робочим об’ємом 1,3 л вона отримала новий мотор від Volkswagen — бензиновий в 1,6 л, з безпосереднім уприскуванням палива, і 1,9-літровий дизель. На цій базі почався випуск і вантажопасажирської версії — Felicia Combi.
Новим етапним кроком в історії марки Skoda став випуск у 1997 році передової за технічними рішеннями моделі Skoda Octavia. Цей 5-дверний хечбек був створений на шасі, уніфікованим з автомобілем Volkswagen Golf четвертого покоління.
Бензиновий агрегат в 1,6 л з багатоточковим уприскуванням, розвивав 75 к.с. і розганяв машину до 170 км/год. Можна було замовити і 1,8-літровим мотор. Крім того, пропонувався турбодизель робочим об’ємом 1,9 л з п’ятьма клапанами на циліндр (три впускних, два випускних) і з системою впуску змінного перерізу. Він мав потужність 125 к. с. і забезпечував «максималку» в 201 км/год.
Саме завдяки цим машинам, добре зустрінутим споживачами, завод знову став одним з провідних європейських легкових виробників.