Найпопулярнішому автомобілю свого часу виповнилося 40 років
Ще в 1967 році відбулося об’єднання англійського та німецького виробників автомобілів Ford. Вони утворили загальноєвропейське відділення Ford Europe. І це стало приводом для уніфікації всіх автомобілів цієї марки, що випускаються в Європі. Початок такого процесу поклав випуск автомобілів Escort і Саpri, що стартував наступного року. Виробництво їх почало наростати.
На автомобілі Escort особливий успіх випав на початку 80-х. Вони стабільно, протягом трьох років поспіль – у 1981, 1982 та 1983 роках лідирували в Європі за обсягом реалізації. Але це ще не все. У 1980 році ці машини лише з незначними змінами з’явилися на ринку США. І досягли феноменального успіху: протягом перших 13 місяців було продано близько одного мільйона машин.
Що ж являли собою автомобілі Ford Escort на початку 80-х? Це були передньопривідні моделі з поперечним розташуванням двигуна. Вони випускалися з карбюраторними моторами робочим об’ємом 1,1 л (50 к. с.), 1,3 л (64 к. с.) та 1,6 л (79 к. с.). Максимальна швидкість, відповідно, становила 144, 157 та 163 км/год.
Пропонувалась і дизельна версія автомобіля. Її двигун робочим об’ємом в 1,6 л розвивав 54 к. с. Він забезпечував «максималку» у 146 км/год.
А вершиною гами був автомобіль моделі XR3i, який дебютував у Парижі у 1982 році. Він уже мав двигун з безпосереднім упорскуванням палива. Цей 1,6-літровий агрегат показував потужність 105 к. с. та розганяв машину до швидкості 186 км/год.
Що стосується кузовів автомобілів Ford Escort, то це були спочатку традиційні 5-місні хетчбеки на три або п’ять дверей. У 1981 та 1983 рр. у Франкфурті дебютували дводверний кабріолет, а на Женевському автосалоні 1983-го презентували 5-дверний універсал Combi. Крім того, з 1981 року випускався і вантажний фургон Escort Express.